Søge turistvisum til kæreste fra Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Katok
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16.04.2019 19:16:12

Søge turistvisum til kæreste fra Filippinerne

Indlæg af Katok » 20.05.2019 19:36:49

Hej Alle

Jeg vil gerne søge turistvisum til min kæreste fra Filippinerne.
Min største udfordring lige nu er at hun reelt er gift stadig, hun er gift med en Amerikaner både i USA og i Filippinerne.
Hun har ikke set sin "mand" i mere end 4 år, og han har ikke været i Filippinerne i mere end 4 år.
Han vil ikke underskrive noget eller acceptere at blive skilt, det besværliggør skilsmissen noget.

Jeg kan jo ikke skrive i ansøgningen at hun er gift og samtidig at hun er min kæreste.
Jeg hører flere steder at det er "ufarligt" at skrive separeret i ansøgningen, og der aldrig vil være nogen der tjekker det.
Men samtidig hører jeg også at det er dumt at lyve, hvilket jeg helst heller ikke vil.

Omvendt tænker jeg at mine chancer for at få ja, vil være størst ved at skrive separeret.

Er der nogen der har erfaring på dette punkt, eller på anden måde har input?

På invitationen står der et "Alien no. or Alien-ID if applicable", jeg går ud fra at det skal stå blankt, eller?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Tak på forhånd for hjælp

Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Re: Søge turistvisum til kæreste fra Filippinerne

Indlæg af Zeawen » 22.05.2019 06:23:09

Jeg kan ikke svare dig på det med din kærestes ægteskab, men jeg kan sige at de gange jeg har inviteret min kæreste har vi altid bare undladet at skrive noget i det "Alien-ID". Der står også "Hvis muligt", så det undlader du bare at udfylde :)

Nutpos
Indlæg: 30
Tilmeldt: 25.06.2019 18:01:48

Re: Søge turistvisum til kæreste fra Filippinerne

Indlæg af Nutpos » 26.06.2019 18:13:13

Altså løj hun for dig første gang?? Du skrev meget klart i april, at hun VAR blevet skilt.. Og nu viser det sig så, at det er hun faktisk ikke??

Mit råd - find en anden...

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Søge turistvisum til kæreste fra Filippinerne

Indlæg af mh1 » 29.06.2019 18:06:11

Hvis (for)målet med forholdet er at blive gift, så kan det jo ikke lade sig gøre, hvis hun ikke kan blive skilt. Skilsmisse er ikke muligt i Filippinerne, det man eventuelt kan håbe på er en annullering af ægteskabet, en meget omstændelig og dyr affære; har du sat dig ind i det? Og i lyset af at håbet er spinkelt (det hjælper intet at blive skilt i et andet land), er du så stadig indstillet på at fortsætte forholdet?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar