Er det et krav man skal have et arbejde?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Er det et krav man skal have et arbejde?

Indlæg af Blossom » 14.03.2019 00:46:26

Hvis jeg vil have ægtefællefamiliesammenføring skal jeg den herboende have et arbejde? Er det et krav? Jeg har ikke har modtaget nogle af de offentlige ydelser som er forbudt.
Jeg har ikke modtaget kontanthjælp.
Det eneste jeg har fået i mit liv er SU og boligstøtte.
Og mine forældres hjælp også.

Og ja jeg har de 100.000.

Tak til den der svarer.

Namak
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28.11.2018 02:18:59

Re: Er det et krav man skal have et arbejde?

Indlæg af Namak » 07.04.2019 00:34:50

Blossom skrev:
14.03.2019 00:46:26
Hvis jeg vil have ægtefællefamiliesammenføring skal jeg den herboende have et arbejde? Er det et krav? Jeg har ikke har modtaget nogle af de offentlige ydelser som er forbudt.
Jeg har ikke modtaget kontanthjælp.
Det eneste jeg har fået i mit liv er SU og boligstøtte.
Og mine forældres hjælp også.

Og ja jeg har de 100.000.

Tak til den der svarer.
Hej Blossom,

Det er normalt et krav, at du som ansøgerens ægtefælle/samlever i Danmark er selvforsørgende.

Se evt link: https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... t-samlever

Undtagelser fra selvforsørgelseskravet
Udlændingestyrelsen kan se bort fra selvforsørgelseskravet i særlige tilfælde, fx hvis du:

har hjemmeboende mindreårige børn med selvstændig tilknytning til Danmark eller har samvær med mindreårige særbørn. Læs mere om mindreårige børn

er alvorligt syg eller har et alvorligt handicap. Læs mere om alvorlig sygdom/handicap

har modtaget hjælp, fordi du har været på barsel fra et job og efter endt barsel skal vende tilbage til arbejdsmarkedet

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Er det et krav man skal have et arbejde?

Indlæg af mh1 » 07.04.2019 20:15:18

Nej, du skal ikke have arbejde, men du skal være selvforsørgende. Modtagere af SU regnes som selvforsørgende.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar