Visum til Nigeriansk kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ceciliem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03.04.2019 15:05:53

Visum til Nigeriansk kæreste

Indlæg af ceciliem » 03.04.2019 15:21:22

Ja, jeg vil gerne forsøge at få min ''kæreste'' fra nigeria på besøg i danmark. Men er der overhovedet nogen der har fået godkendt deres ansøgning, da Nigeria er i hovedgruppe 4? Jeg er 21 og han er 24, vi har kendt hinanden i hele 7 år, og startede som pennevenner i folkeskolen. Vi har igennem de mange år haft perioder som ''kærester'' og andre andre blot som venner og nogengange ikke haft kontakt i korte perioder. Da det altid har virket så håbløst. Nu er vi dog der, hvor vi godt vil give det en chance og endelig være ansigt til ansigt. Vi har planer om i det her år, endelig at tage springet og møde hinanden rigtigt. Tanken er at vi mødes i Gambia og evt tager 2 uger sammen. Mon det vil være muligt at få visum til ham efterfølgende? Hvis forholdet fra mødet kan dokumenteres med en masse billeder, samt også dokumentation på at vi havde kontakt for 7 år siden, på et kæreste plan? Ved der er en del forhold som kan være tvivlende, evt på grund af udseende fra den ene part (for at være ærlig er det altså en faktor) eller stor aldersforskel. Men dette er slet ikke tilfældet her, vi er næsten samme alder og vil da sige at vi er et ''pænt'' par. Jeg har tidligere været i forhold med en tyrker og boet i tyrkiet i en del år, her har jeg også fået ham til dk på et besøgs-visum, hvor alle regler er blevet overholdt. så tænker der måske er nogen ting der trækker i vores fordel, lige i det her tilfælde? Eller vil det kun måske lykkeds efter ægteskab?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum til Nigeriansk kæreste

Indlæg af mh1 » 03.04.2019 21:12:39

Der er desværre ikke store chancer for et ‘kærestevisum’ til en i hovedgruppe 4.

2 uger på ferie kan ikke sidestilles med samliv, ej heller hvis 7 års pennevenskab lægges oveni, det sidste tæller stort set ikke, når I ikke har mødtes personligt først.
mh
Rådgiver for ÆUG

KirHas
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23.08.2018 10:43:06

Re: Visum til Nigeriansk kæreste

Indlæg af KirHas » 04.04.2019 06:49:23

Jeg må desværre give mh ret, der ikke er de store chancer for at få et visum, når I 'kun' er kærester,

Inden min mand og jeg blev gift, (han er også fra Nigeria), søgte vi også visum til Danmark, og fik afslag 3-4 gange med den begrundelse, at risikoen for at han ikke ville rejse hjem igen var stor.
Da jeg havde besøgt ham i Nigeria 4 gange i løbet af 2 år, blev vi gift i Lagos, hvor han den efterfølgende sommer endeligt fik godkendt et visum, og kom på besøg i 2 uger. Han kom på besøg i Danmark 3 gange det følgende år, inden vi ved det sidste besøg søgte om fs.

Mit råd er, at du skal besøge ham i Nigeria, da ansøgninger om visum til ham med 99% sikkerhed vil være spild af både tid og penge,

ceciliem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03.04.2019 15:05:53

Re: Visum til Nigeriansk kæreste

Indlæg af ceciliem » 04.04.2019 07:30:50

Hmmm det er da godt nok trættende... troede måske der kunne være en lidt større chance, da vi har kendt hinanden i så mange år og at jeg tidligere har fået “kæreste” besøg uden problemer. Det er lidt halvdyrt at rejse til Nigeria flere gange om året.

Vi snakkede godt igår om at jeg bare kom til Nigeria istedet for vi mødtes i Gambia. Er det sikkert nok som ung hvid kvinde at tage til Nigeria, Lagos? Regner med vi holder os omkring hotellet. Har fået en del skrækhistorier og folk der mener man skal sørge for sikkerhedsvagt under hele besøget? og andre siger det er ok. Og er visum processen til mig ok nem at komme igennem?

KirHas
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23.08.2018 10:43:06

Re: Visum til Nigeriansk kæreste

Indlæg af KirHas » 04.04.2019 09:38:23

At I har kendt hinanden så længe, tror jeg ikke de bruger til noget. Desværre..

Vi havde også haft kontakt i 2-3 år inden, men lige lidt gjorde det. Vi kendte hinanden gennem et familie medlem, som bor og arbejder i DK allerede. Dermed var vi flere, som sagde 'god' for ham, men det var vist underordnet. De gav i hvert fald afslag lige meget hvad vi prøvede.
Ja, det koster en del at rejse til Nigeria, samt du skal også have visum. Jeg brugte et firma i KBH, visumservice hed de vist, som sørgede for processen. Ambassaden ligger i Sverige, og jeg var rimelig grøn på div. krav osv., derfor betalte jeg fra det. Jeg skulle blot sende pas og div. informationer, så klarede de resten. Det gik rigtig nemt, og jeg fik visummet i løbet af en lille uges tid. Skulle jeg afsted igen, ville jeg højst sandsynligt søge direkte selv, og dermed spare en del penge der.

Lagos er jo en kæmpe by, og det kommer an på hvor du befinder dig, om det er sikkert. Din kæreste må kende de 'gode' områder, og hvis I tager jeres forbehold, som ikke at gå ude om natten f.eks., burde det gå. Folk er som regel rigtig søde og vil gerne snakke, når de ser dig. Jeg har ikke følt mig utryg mens jeg har været der, men igen, så kommer det meget an på området.

Besvar