Ægteskab Skilsmisse vold

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lasse2450
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22.12.2018 07:59:17

Ægteskab Skilsmisse vold

Indlæg af Lasse2450 » 22.12.2018 08:13:25

Hej. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber kan blive besvaret.

Mig og min ekskæreste vil rigtig gerne finde sammen igen men hun er blevet gift med en voldelig mand i mellemtiden som har haft frihedsberøvet og slået hende..Dette kan dokumenteres da han er dømt i retten for dette, en betinget dom på 3 år
De har været gift et års tid. Hun vil meget gerne skilles fra ham men så ryger hendes opholdstilladelse har hun fået at vide. men jeg har læst af dette ikke behøver at gå udover hendes opholdstilladelse så længe man kan dokumentere volden men hun skal have været gift i 3 år.
Kan det virkelig være sandt at hun er tvunget til at være gift med ham så længe før hun kan forlade ham?
Bliver hendes tid i DK nulstillet ved ægteskab? hun har været her siden 2010
Hun studerer på RUC og vil gerne have et job

Vi vil gerne giftes og har tænkt på Sverige løsningen.
Er der nogle som kan svare på om man også i Sverige skal stille en sikkerhed på 100.000kr?
Jeg har et godt fast job i DK og kan godt forsørge hende
Nogle der kan svare på hvad vi kan gøre helt præcist?
Hun er fra Tyrkiet som ikke er et EU/EØS land
Mvh Lars

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab Skilsmisse vold

Indlæg af mh1 » 22.12.2018 18:13:40

Hun kan i første omgang søge om studieopholdstilladelse, når hun er optaget på et studium. Hun skal søge snarest, mens hendes nuværende opholdstilladelse er i kraft:

https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... uddannelse

Mht. bevis for selvforsørgelse, KAN hun risikere at SU forsvinder, hvis hun bliver skilt, men hvis hun pt kan dokumentere at have den, er der fsv. ingen som tjekker om hun bevarer den. Så længe hun afholder sig fra at søge om kontanthjælp, er der næppe nogen som interesserer sig for hendes økonomi.

Når hun har en selvstændig opholdstilladelse, kan hun gå videre med skilsmisse - MEN hun skal være opmærksom på at hun skal søge inden der er gået et år, siden volden fandt sted.
https://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8662
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar