SKAL vi giftes?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
peden
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16.12.2018 10:31:33

SKAL vi giftes?

Indlæg af peden » 16.12.2018 10:48:58

Hej,

Jeg har gennem de sidste 3 år haft en russisk kæreste, og vi har besøgt hinanden hver måned samt været på ferier sammen.
Hun har en datter fra et tidligere ægteskab, jeg har ligeledes 2 delebørn fra tidligere ægteskab.

Vi vil rigtig gerne flytte sammen, og grundet mine dele børn må det være i DK. Vi har læst og læst i vejledningerne, jeg har forsøgt at få svar ved telefonisk henvendelse hos UM - men en ting står stadig uklart.

SKAL vi gifte os for at kunne søge familiesammenføring??

Vi har jo ikke prøvet at bo sammen i længere tid, og det foretrækker jeg at gøre INDEN vi bliver gift. Det er dog ikke rigtig muligt, da visum ikke tillader at vi opholder os så længe i respektive lande.. Så hvad gør vi, skal vi bare gifte os og håbe det går - eller er der en mulighed for at søge om sammenføring UDEN først at være gift? Jeg påtager mig gerne alle forpligtelse og garantier men ved ikke om det er nok? Vi opfylder alle andre kriterier i forhold til familiesammenføring (bolig, økonomi osv....)

Håber en venlig sjæl kan hjælpe med dette spørgsmål :-)

Mvh
Per

JamTheDane
Indlæg: 68
Tilmeldt: 27.04.2014 19:02:59

Re: SKAL vi giftes?

Indlæg af JamTheDane » 16.12.2018 11:37:46

I skal desværre giftes.
Reglerne er meget klare på dette område, enten skal i være gift, eller have haft fast samliv.
Der ER undtagelser, men så vidt jeg kan se kommer i ikke tæt på at opfylde disse. Du kan læse mere om reglerne her:

https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... t-samlever

peden
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16.12.2018 10:31:33

Re: SKAL vi giftes?

Indlæg af peden » 16.12.2018 12:26:09

Hej,
Tak for hurtigt svar.
Jeg har heller ikke fundet noget som gør at vi ikke skal giftes først - det virker bare meget forkert at det skal være sådan.
Jeg vil gerne giftes med hende, jeg vil bare gerne selv bestemme hvornår det skal være - og efter vi har prøvet at bo sammen.
Hmm, ikke en nem situation.

JamTheDane
Indlæg: 68
Tilmeldt: 27.04.2014 19:02:59

Re: SKAL vi giftes?

Indlæg af JamTheDane » 16.12.2018 13:52:28

Helt enig, men i har gjort det rigtige foreløbig, besøgt hinanden og brugt den tid i har kunne med hinanden, man kan ikke rigtig gøre mere. Det længste jeg havde boet sammen med min kone før hun flyttede herop var et 42 dages besøg hvor hun var her for at se hvordan det var at være i Danmark.

peden
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16.12.2018 10:31:33

Re: SKAL vi giftes?

Indlæg af peden » 16.12.2018 20:45:49

Tak igen, der er ingen vej udenom :-)
Hendes længste ophold i DK var 16 dage, det var hvad det kunne blive til med logistik og børn - så det havde været rart at prøve at bo sammen først.
Skal der gå en vis tid efter vi bliver gift og inden vi søger om familiesammenføring - eller har det ikke nogen betydning?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: SKAL vi giftes?

Indlæg af mh1 » 16.12.2018 21:31:16

Når I har kendt hinanden så længe, og har mødtes i det virkelige liv, så kan I søge, så snart blækket på vielsesattesten er tørt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar