Gyldigt visum i gammelt pas

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Gyldigt visum i gammelt pas

Indlæg af Zeawen » 07.12.2018 07:25:57

Hej!

Jeg har et spørgsmål angående et gyldigt visum i et "udløbet" pas. Jeg skriver "udløbet", fordi det teknisk set ikke udløber, men fordi min kæreste skifter pas af egen fri vilje. Hun er fra Rusland. Hun er pt. i Danmark. Når hun kommer hjem til Rusland vil hendes pas udløbe, inden hendes næste besøg til sommer. Derfor skal hun have et nyt pas, hvor hun derefter skal have et nyt visum i. Når hun kommer tilbage til sommer, gifter vi os. Hun vil gerne have mit navn. Dvs. at hun når hun endnu en gang kommer hjem til Rusland efter sommer, vil ansøge om nyt pas, hvor hendes nye navn så bliver skrevet ind i.

Mit spørgsmål er, om det er nødvendigt for et nyt visum i hendes nyeste pas, med mit efternavn, eller om hun snildt kan bruge hendes visum fra hendes gamle pas, som jo teknisk set ikke er udløbet, men bare har et andet efternavn? Jeg har løst mig til at nogle steder er det fint bare at have ens "rigtige" pas med, samt det pas hvor ens gyldige visum er i. Men jeg ved ikke hvordan det er for Rusland. Nogen der har noget erfaring på det område?

På forhånd tak.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Gyldigt visum i gammelt pas

Indlæg af skaanebo » 07.12.2018 09:32:22

Ved udstedelse af nyt pas, vil det gamle pas blive ugyldigt.

Et gyldigt visum i det gamle pas skal overføres til et nyt pas. Det skal gøres af ambassaden/konsulatet, hvor det er udstedt oprindeligt.

Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Re: Gyldigt visum i gammelt pas

Indlæg af Zeawen » 25.12.2018 12:18:59

Okay, tak for svar! Jeg tænker at eftersom hun ikke selv kan tage på nogen ambassade eller konsulat, er det sq nok lettere bare at ansøge om et besøgs visum 2 gange, fremfor et multi entry og skal døje med at finde ud af hvem der kan flytte det over.

Besvar