Skilsmisse og behandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
khh
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02.09.2018 10:29:50

Skilsmisse og behandlingstid

Indlæg af khh » 02.09.2018 10:36:45

Hej,

Min mand og jeg er gået fra hinanden, men endnu ikke blevet skilt da han ikke ønsker at forlade landet. Inden vi gik fra hinanden indsendte vi en ansøgning om forlængelse af hans opholdstilladelse tilbage i foråret. US har stadig ikke påbegyndt sagen og derfor er han stadig i landet. På papiret er vi jo stadig gift og vi har også stadig adresse samme sted men det sted vi har adresse lever ikke op til kravene, så vi ved begge at han uanset hvad vil få afslag på forlængelse når de kigger på sagen. Jeg kunne imidlertid virkelig godt tænke mig at blive skilt, selvom jeg under ham at blive i landet.


Mit spørgsmål er derfor, får US besked så snart vi blvier skilt eller er det alligevel først når de behandler ansøgningen om forlængelse at de opdager vi er skilt (hvor han jo alligevel ville have fået afslag)? For i så fald betyder det jo hverken fra eller til for hans resterende tid i landet om vi er gift eller ej.


Jeg håber nogen har et bud, da jeg ikke ved hvem jeg ellers skal spørge.


Hilsener
Khh

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse og behandlingstid

Indlæg af mh1 » 02.09.2018 17:07:09

Statsforvaltningen sender oplysning om udlændinges skilsmisse til US, så snart skilsmissen er bevilget.

Normalt reagerer US ikke lynhurtigt på oplysningen, hvis udlændingen har børn i DK, men hvis man ikke har OG der er en ansøgning om forlængelse, kan det godt være at de reagerer indenfor nogle få uger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar