Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DennisNa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22.08.2018 01:51:38

Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af DennisNa » 22.08.2018 03:29:13

Jeg syntes, jeg mange gange, har nævnt til min smukke kæreste fra Vietnam, at man IKKE må planlægger bryllup i Danmark, på turistvisum
FØR ideen måske opstår, og EFTER ankomst til Danmark. Hun har "flottet" sig, og har en skilsmisseattest fra forrige ægteskab med, men der er yderligere tilføjet tilladelse til at gifte sig med mig, med det fulde navn og Cpr ?????????????
Hvad sker der ved at indlevere den til kommunen, jeg frygter meget at datostemplet kan forhindre hende at komme igen, da man ikke må planlægge bryllup på turistvisum :( singleattesten er oversat af en advokat, 1 uge før ankomst til Danmark, jeg ville kassere den, men hvis nogle har erfaringer ?
Det er hendes besøg nummer 2. og ingen plan om familiesammenførring, ENDNU
PS. jeg ser for mange nyheder, det er sørgeligt at regeringen ikke anderkender kærlighed mellem personer, sågar fjerner børn, der kan dansk :shock:
Tak for et godt forum, jeg håber med tiden, jeg har erfaring til at hjælpe andre herinde :P
Mvh Dennis Na

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af gambler » 22.08.2018 08:00:50

man må gerne søge besøgsvisum med henblik på at blive gift, derimod må man IKKE med FS for øje

der mange, os selv incl. der har haft behov for at få legalicerede dokumenter v/ambassaden samtidigt
med at man søger visum, hvor det fremgår at giftes er planen

i vejledning omkring giftes ved kommunen står der : gyldigt visum som ét af kravene

singel attest skal normalt legaliceres på udenrigsministeriet i oversat til engelsk udgave

det også OK at søge FS - efter vedkommende er kommet til DK på et turistvisum, fordi så det
ikke schengen visum regler/§ der gælder mere, men de danske,

DennisNa
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22.08.2018 01:51:38

Re: Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af DennisNa » 22.08.2018 08:48:41

Hun er allerede i landet på besøgsvisum, og EFTER ambassadens godkendelse, fået en singleattest, ved kommunen i landet, der med mit navn og Id giver hende lov til at gifte sig med mig, det er forgået INDEN hun rejser til Danmark på besøg. jeg mener at have læst man ikke må forberede at gifte sig på et besøgsvisum, men kan spontant ændre mening EFTER ankomst til Danmark.
Jeg er lidt forvirret omkring det :roll:

JamTheDane
Indlæg: 68
Tilmeldt: 27.04.2014 19:02:59

Re: Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af JamTheDane » 23.08.2018 07:48:26

Du må forberede alt de du vil, du må bare IKKE skrive det i visum ansøgningen.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af gambler » 23.08.2018 09:19:34

hvor står det :?:

mærkeligt at vi fik visum, med udfyldt rubrik ''formål med visum'' : giftes

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum - hvorefter bryllup på kommunen

Indlæg af mh1 » 23.08.2018 17:16:16

Hvis man vil skåne sig selv for problemer, så skriver man IKKE at man har til hensigt at blive gift under opholdet. Du er undtagelsen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar