Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Crazyqueendk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.08.2018 11:19:23

Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af Crazyqueendk » 07.08.2018 11:46:02

Hej med jer :)

På forhånd undskyld hvis det bliver lidt indviklet.

Sagen er den min kæreste er fra Nigeria, med asyl i Italien - hvilket gør han regelmæssigt kan komme på besøg i Danmark! :P

Situationen er nu så ledes at jeg er blevet gravid, og vi der før ønsker at gifte os inden vores barn kommer - dette betyder utrolig meget for ham, men knap så meget for mig der allerede har 3 børn :lol:

Vi elsker dog hinanden og havde i forvejen snakket om at vi ville giftes når jeg har færdiggjort uddannelse! Men da jeg har 3 børn, er på su og har nogle år tilbage inden jeg er færdig har vi bare ikke råd til det på nuværende tidspunkt da han jo bor i Italien og dermed ikke hjælper til her hjemme økonomisk ville jeg miste for mange penge på et ægteskab godkendt og administreret i Danmark.

Det der er vigtigt for ham er i mellemtiden at vores forhold er velsignet af gud og sket efter nigerianske traditioner. Så vores barn ikke bliver født uden for ægteskab! ..

Derfor var vores plan at rejse til Nigeria, og blive gift der nede efter deres tro og ret! Og så gøre det i Danmark efter danske traditioner når min uddannelse er færdig og vi står økonomisk stærke nok til at søge om han kommer til Danmark osv.

Meeeen her kommer mit spørgsmål!

Hvis vi bliver gift i Nigeria, hvordan forgår det så rent juridisk? Bliver det pr automatik sendt videre til Danmark eller kan vi juridisk være gift i Nigeria uden at være det i Danmark? (Også uden at bryde nogle love)

I tilfælde af det kan lade sig gøre, skal vi så senere hen søge om godkendelse af ægteskabet og forny vores løfter? Eller starte på ny i Danmark!

Det blev lidt indviklet håber i kunne følge med.

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af DortheM » 07.08.2018 12:17:28

Ved indgåelse af ægteskab i Danmark skal der fremvises bevis på at man er enlig på tidspunktet for indgåelse af ægteskab.

Så det afhænger af om brylluppet i Nigeria er juridisk bindende. Er det det, kan I ikke efterfølgende blive gift i Danmark uden først at blive skilt.

Crazyqueendk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.08.2018 11:19:23

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af Crazyqueendk » 07.08.2018 16:56:09

Men vi kan vel forny vores løfter?

Men hvordan forholder det sig med de andre ting? Ved ægteskab i Nigeria, registreres det i Danmark pr automatik?

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af DortheM » 07.08.2018 17:54:00

Du skal oplyse kommunen om din ægteskabelige status, når du modtager sociale ydelser. Ellers laver du socialt bedrageri.

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af DortheM » 07.08.2018 17:58:59

Er din kæreste muslim? Spørger fordi der så måske er mulighed for at lave en ikke juridisk bindende ægteskabskontrakt, som måske kan tilfredsstille hans religions behov for at barnet er født indenfor ægteskab.

Crazyqueendk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.08.2018 11:19:23

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af Crazyqueendk » 07.08.2018 18:37:27

Nej han er kristen!

Det var netop det jeg var bange for, og jeg vil miste alt for mange penge og han kan ikke bidrage 🙄

Hvad gør man så lige 🤔

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af DortheM » 07.08.2018 19:02:15

Så venter I med at gifte jer. Eller venter med at få børn sammen til I er gift.

Crazyqueendk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07.08.2018 11:19:23

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af Crazyqueendk » 07.08.2018 19:14:39

Svært når jeg er blevet det, til trods for prævention 😊

Vi må snakke om det sammen jo! Mange tak

KirstenLise
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18.06.2018 19:49:13

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af KirstenLise » 19.08.2018 14:30:14

Hej

Jeg er selv lige blevet gift i Nigeria. Jeg skulle medbringe en attest fra Danmark, om at jeg ikke er gift. Men vi blev også gift i retten. Derefter skulle vielsesattesten til udenrigsministeriet og den danske ambassade for at blive legaliseret.
Som en anden skriver, har man pligt til at meddele i Danmark, at man er blevet gift. Det har ingen betydning, at ægtefællen ikke kan bidrage.
Hvis han søger asyl i Italien, tænker jeg det må være en stor risiko for ham at tage til Nigeria at blive gift.
Som jeg har forstået det, findes der tre måder at blive gift på i Nigeria. Din mand/kæreste ved, hvad der bliver registreret hvor. Men uanset hvad i vælger, koster det penge dernede og en hel del, når du er hvid. Bare så i er forberedt på det.
Held og lykke.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang ægteskab i Nigeria.

Indlæg af mh1 » 19.08.2018 20:07:04

@ Crazyqueendk: Hvis man som asylansøger rejser til det land, man angiver at være blevet tvunget til at flygte fra, skal man næppe regne med at blive lukket ind i Europa igen, før man fx er blevet familiesammenført, og dermed evt. får et visum til ægtefællens land.

For at få fs i DK kræves det normalt, at den udenlandske ægtefælle har besøgt DK på lovlig vis (visum).

DK kan meget vel finde på at nægte at udstede visum, med den begrundelse at der er tvivl om, hvorvidt visumansøger rejser hjem igen. Der er mere end én bruger, som har oplevet at det er særdeles meget op ad bakke at få visum til ægtefællen. Fs afslås, fordi ægtefællen ikke har været i DK før, og visum afslås som skrevet pga. mistanke om at ægtefællen vil blive. Bare, så du ved, hvad du går ind til.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar