Ny kommune - flytning af dokumenter

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mia1989
Indlæg: 4
Tilmeldt: 05.06.2018 19:00:20

Ny kommune - flytning af dokumenter

Indlæg af Mia1989 » 13.07.2018 21:25:14

Hej ÆUG

Vi er flyttet til en ny Kommune og bliver i tvivl mht. Hvorvidt jeg skal sørge for, at kontakte vores gamle Kommune og meddele at min ægtefælles "papir" (sikkerhedsstillelse) skal sendes videre.

Derfor vil jeg gerne høre om jeg skal foretage mig noget mht. sikkerhedsstillelsen eller bliver den pr. automatik "sendt videre" til den nye Kommune vi bor i?

Håber nogen kan svare

Mvh. Mia

AlphonsAaberg
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.04.2017 20:26:29

Re: Ny kommune - flytning af dokumenter

Indlæg af AlphonsAaberg » 14.07.2018 17:15:22

Hej Mia,

Vi flyttede også kommune efter af have stillet den økonomiske sikkerhed. Det er en god idé som minimum at meddele flytning til jeres kontaktperson i den kommune i fraflytter. Det er dem der skal videregive jeres kontrakt og den økonomiske sikkerhed. Derudover vil jeg også anbefale at I tager kontakt til jeres nye kommune og finder ud af hvem der skal være jeres kontaktperson. Det er typisk kun én bestemt person hos kommunen som kan varetage det hverv, af en eller anden underlig grund. Når I har fået vedkommendes email eller tlf, så skriv/ring til dem og fortæl dem at I er tilflyttet og at vedkommende kan forvente at modtage henvendelse fra den kommune hvor I fraflytter.

Som sagt, det er som regel kun én person hos kommunen der kan finde ud at sidde men denne type sager så det er bedst at tage direkte kontakt til disse personer og altid informere dem så meget som muligt for at undgå de "glemmer" eller "ikke ved" noget.

Besvar