Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kenneder
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27.06.2018 22:20:18

Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af kenneder » 27.06.2018 22:53:47

Hej flinke mennesker

Jeg har i 2 måneder søgt og søgt og søgt på nettet om råd til at få min filipinske kæreste til Danmark på et kort besøg. Jo mere jeg læser jo mere forvirret og bange bliver jeg for at hun bliver afslået

Vi har været kærester i cirka 1,5 år og har selv været i filipinerne 3 gange hvor den ene af gangene var jeg der i 6 måneder. Hun har ikke været i Danmark endnu og min familie vi så gerne møde hende

Så nu er vi gået i gang med at kigge på at hun skal en tur til Danmark 1 måned. Vi har fået et filipinsk turist-visa firma til at håndtere vores sag og de siger de er optimistisk men som en sand dansker så har jeg måske ikke helt tiltro til at de taler sandt.

Baggrund: Hun har et arbejde hvor hun bliver betalt kontant hver 2 uge, så hun har også en leave of absent. Hun har 2 børn i filipinerne. Det er stort set hvad hun ejer og har. Jeg kommer til at betale billet og invitere hende her til

Så mit spørgsmål er:
1. Tror i, der har erfaring med den danske ambassade i filipinerne, at hvis man stiller en bank garenti på over 100.000kr at det tæller som et kæmpe plus?
2. Hvis hun skulle blive afslået hvilke hjemmesider skal jeg bestille billetten på hvor det er tilladt at aflyse billetten. Jeg har selv kigget og ringet til mange selvskaber men alle skal man have lægeerklæring eller endnu flere beviser på man ikke kan rejse. Skal også helts gerne være billige billetter
3. Da jeg ikke har arbejde pt (igang med at starte egen forrenting) og heller ikke ejer det store, kun en bil og scooter, så anbefaler det selvskab i filipinerne at vi får min far til at invitere hende som sponsor. Er der nogle der har erfaring med det?

Jeg er virkelig rundt på gulvet med det hele og vil bare så gerne se hende igen snart :cry:

Tak på forhånd

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af gambler » 27.06.2018 23:13:30

håber ikke du betaler for meget for det visa firma, så svært er det heller ikke, og de formalia der skal være OK
de er de samme uanset, og dem kan du finde herinde

skriv feks visa filipiner i søgefelt, så kommer der en masse hints

1 = NEJ, man skal bare følge de krav der stilles, herunder også skal der være dokumentation for en vis økonomi
og det er forskelligt fra land til land, og det burde det visum firma vide, og ellers går ansøgning i 1.omgang via
et VFS global kontor, tror Manila & Cebu

2 = du skal *aldrig* købe billet forud, men en reservation kræves der,
senere hen, altid returbillet, ok i form af 2x enkelt

3 = NEJ, det der dig der har kærste relation, så det ER dig der skal invitere, og der ikke nogen krav til dig
udover at du skriver under på at du forsørger hende - ved ikke lige hvad jeg skal mene om at et visum kontor
mener det de gør, fordi der krav om at i har mødtes, og det har din far ikke....endnu

at hun efterlader 2 børn, det er jo et + iform at det forventes at dem rejser hun bestemt tilbage til

men læs nu lidt i forum, det fint og sætte sig grundigt ind i tingene, det meget uheldigt at lave UPS,
og ? og svar kan altid misforståes, og stil så bare flere ? i samme tråd

NB : der lidt specielle forhold med Filipiner, som der andre der bedre til at besvare, herunder at
der generelt kan være lidt sværere at få visum fra Filipiner, og i forvejen er det et gruppe 3 land

kenneder
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27.06.2018 22:20:18

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af kenneder » 27.06.2018 23:48:33

Jeg har læst meget rundt og jo mere jeg læser jo mere i tvivl bliver jeg.

Men du har nok ret i at der er nok en god chance men det er bare det hvis hun bliver afvist, så bliver det også svæere næste gang.

Men hvordan får vi en reservation? Jeg har ringet rundt og ledt men kan ikke se hvor vi kan få en resivation

Mange tak for dit svar, det var meget behjælpligt

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af gambler » 28.06.2018 06:25:42

på rigtig mange flyselskabers side kan man resevere en billet, og hvis man ikke efter 24-48-72 timer (alt efter selskab)
ændrer det til en booking koster det et eller, forholdsvis lille gebyr

hvis du ved hvilket selskab du vil bruge, er det da bare at ringe til dem, om de vil hjælpe

eller må du finde et eller andet rejsebureau, der vil sende dig en (proforma) booking

men husk rejseforsikring, f.eks AXA.com/schengen, den skal være købt og vedlagt ansøgning

for at du kan få et lille overblik over krav, kan du læse flg. link

http://vfsglobal-denmark.com/thailand/t ... .08.13.pdf

(NB den liste er nogen år gammel, men bortset fra at beløb i 2017 var 50.000 bath, så er alt andet stadig det samme)

det så hvis det var i thailand, der ikke 2 steder der helt ens, men ring eller skriv til VFS Global - Manila/Cebu
om de har noget tilsvarende, incl. få belyst hvad der så kan kræves nu der ikke er arbejdskontrakt eller lignende
og om hendes arbejde måske stadig kan give et eller andet skriftligt, eller hvad de nu kan godkende/acceptere

forstå også at der forskellige krav alt efter hvilken lande gruppe, hvor du søger til/fra et gruppe 3 land,
da der flere krav end hvis det var gruppe 1 eller 2, og at hvis det var gruppe 4 & 5, så bliver det svært

i sin synes jeg også det var vildt forvirende, og uoverskueligt, indtil der kom lys i :idea:

lillefamilie3
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18.04.2018 08:05:34

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af lillefamilie3 » 28.06.2018 20:48:13

KLM kan man resevere i 24 timer tror jeg. Samme med Emirates.

Held og lykke.

Cano
Indlæg: 14
Tilmeldt: 12.02.2018 19:38:28

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af Cano » 28.06.2018 21:41:08

Også ved THAI kan man reservere i 24 timer det har jeg gjort 2 gange og så undladt at betale før visa var på plads. Du skriver hun har børn har hun været gift så er det et problem.

Cano
Indlæg: 14
Tilmeldt: 12.02.2018 19:38:28

Re: Turist visum til danmark - Min Filipinske kæreste

Indlæg af Cano » 28.06.2018 21:48:53

Den danske ambassade i Manila har en hjemmeside her kan du se en checklist over hvad der kræves der kan man også bestille tid til personligt fremmøde hvor man afleverer ansøgningen min Filippinske kæreste har været her 2 gange 90 dage på visa det er vigtigt at man har mødtes personligt og kan dokumentere det.

Besvar