Legalisering af vielsesattest.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

KirstenLise
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18.06.2018 19:49:13

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af KirstenLise » 24.06.2018 08:11:56

Hej igen.
Min fødselsattest er nyt for mig. Sådan en har jeg faktisk ikke. Er 51 år 😊 Det står jo i passet, hvor man er født. Måske er det anderledes, fordi jeg har været gift før. Jeg er i tvivl om jeg skal have oversat min separations- og skilsmissebevilling. Vi skal giftes ved Ikoyi Federal court, han må få de sidste detaljer på mandag. Jeg skal være der i 3 uger, så vi tager en tur til Abuja også.
Jeg håber derefter, at det er muligt at invitere ham til Danmark. Har din mand skulle til ambassaden for at få visa til Danmark, eller har han kunne nøjes med konsulatet i Lagos?

Jeg håber det snart lykkedes for jer, det er en lang og urimelig proces. Men kærligheden overvinder alt 😉

Held og lykke.

Hilsen Kirsten.

KirstenLise
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18.06.2018 19:49:13

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af KirstenLise » 24.06.2018 10:06:45

Hej igen

Jeg rejser den 6. juli. Hvis du har brug for, at jeg tager noget med eller andet, jeg ved hvor svært det er at sende noget med posten, så sig til. Du kan finde mig på facebook. Jeg hedder Kirsten Lise. Det er ikke for at presse mig på, kun hvis du selv er interesseret og jeg måske kan hjælpe med noget. 😊
Vi står jo lidt i samme situation.

Hilsen Kirsten.

Drylle
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26.03.2018 08:36:05

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af Drylle » 24.06.2018 14:00:18

Hej Kirsten
Jeg er 46 :P
Min mand skulle desværre til ambassaden i Abuja for at søge om visum.... Vi har ikke set hinanden i tre måneder nu, så han SKAL bare have det visum! Vi besluttede at søge om turistvisum først, da det er det hurtigste og så søge om familiesammenføring, når han er i Danmark.
Ja, det kan sagtens være anderledes, når du har været gift før. Jeg tror, at du skal have oversat dine papirer, men måske accepterer de, at du gør det selv....
Der blev vi også gift! :lol: Min ene svoger blev gift der i fredags, med en engelsk kvinde.
Tak, det er virkelig sødt af dig!
Ja, hvad man ikke gør for kærligheden..... :P
Hilsen Drylle.

KirstenLise
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18.06.2018 19:49:13

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af KirstenLise » 25.06.2018 06:30:11

Hvor pudsigt, min kommende mand var der også i fredags og så nogen blev gift der 😃 Verden er alligevel lille.
Han skal derhen igen i dag og have de sidste ting på plads. Jeg har også tænkt et turist visum først og så skulle vi gerne kunne finde noget sammen i Flensborg.
Er spændt på at høre om hvor lang tid der går, fra i aflevere ansøgningen til han får sit visum.
Vi har ikke set hinanden siden oktober. Så jeg glæder mig helt vildt, til jeg skal afsted.

Hilsen Kirsten

KirstenLise
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18.06.2018 19:49:13

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af KirstenLise » 25.06.2018 14:52:11

Hej Drylle
Den fødsels/dåbsattest du havde med, fik du den oversat til engelsk inden du tog afsted?

Hilsen Kirsten

Sønnike
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.08.2018 15:41:07

Re: Legalisering af vielsesattest.

Indlæg af Sønnike » 03.08.2018 15:58:20

Er 4000kr ikke sådan noget de siger fordi, de vil have penge under bordet?

Besvar