visum efter afslag på fam. sammenføring

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cano
Indlæg: 14
Tilmeldt: 12.02.2018 19:38:28

visum efter afslag på fam. sammenføring

Indlæg af Cano » 22.06.2018 19:50:34

Min hustru fra Filippinerne har fået afslag på familie sammenføring hun har været i dk 2 gange på turistvisum 2. gang blev vi gift og søgte fam. sam. hun er udrejst rettidigt og når hun har været ude 90 dage vil vi søge visum igen kan det evt være et problem at få det da hun jo har vist at hun ønsker at bo her vi har en søn sammen som nu er hos hende på Filippinerne

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: visum efter afslag på fam. sammenføring

Indlæg af skaanebo » 22.06.2018 20:44:42

Når du skriver, hun er udrejst "rettidigt", betyder det så, at hun er rejst hjem, mens hendes Schengenvisum stadig var gyldigt? Og hvad var så begrundelsen for afslaget på opholdstilldelse?

Cano
Indlæg: 14
Tilmeldt: 12.02.2018 19:38:28

Re: visum efter afslag på fam. sammenføring

Indlæg af Cano » 22.06.2018 21:45:11

Vi rejste på ferie til Filippinerne d. 25 maj da jeg kom hjem d. 14 juni lå der et brev i postkassen med afslag på fam sam og der stod at hun skulle være ude af dk senest 6 juni jeg har afleveret kopi af udrejse stemplet til udl styrelsen hun har et reentry visa som var gældende til 22 aug men det er jo nu annuleret. Jeg har overvejet at klage over afgørelsen men frygter at det betyder at hun ikke kan komme her i de mange måneder en klage varer. Grunden til afslag er at jeg har en dom for trusler mod en tidligere ægtefælle det giver 10 års karantæne det er 8 år siden nu. Vores søn på 2 år gik i vuggestue i et år mens vi var på procesuelt ophold jeg har beholdt pladsen så han kan gå der hvis de kommer tilbage efter 90 dage fra 25 maj da hun udrejste.

Besvar