Afslag på visum?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MANT
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12.06.2018 10:32:24

Afslag på visum?

Indlæg af MANT » 12.06.2018 17:47:50

Hej

Kan man godt få afslag på visum, hvis man ikke kan dokumenter kontoudskift på 3 mdr? Det skal siges at min ægtefælle har dokumenteret arbejdskontrakt samt ferieseddel fra sin chef, da han afleveret sin ansøgning.
Jeg (vært) har skrevet at jeg sørger for min ægtefælles (ansøger) ophold i DK samt flybillet.
Det skal siges at min ægtefælle er fra Marokko.

Vores ansøning står PT på hold på grund af udskrifterne som de ønsker altså marokkanerne inden de sender ansøgningen videre til Den danske ambassade i rabat. Dog læser jeg ikke på deres hjemmeside noget om udskrift kun arbejdskontrakt. Er det et krav eller kan min ægtefælle sige at han ikke har dem og de bare skal sende ansøgningen videre :?:

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Afslag på visum?

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 12.06.2018 18:48:51

Min mand skulle også afleverer bankudskrift.

Der står på nyidanmark.dk
"Du skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af varigheden af opholdet, og om du skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal du være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn og evt. et mindre beløb ved privat indkvartering, hvor værten indestår for alle udgifter. Hvis du skal bo på hotel, skal beløbet være større, ca. 500 kr. pr. døgn"

Så man skal stadig have penge til rådighed, selvom værten står inde for alle udgifter.

MANT
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12.06.2018 10:32:24

Re: Afslag på visum?

Indlæg af MANT » 12.06.2018 20:00:36

AllYouNeedIsLove skrev:
12.06.2018 18:48:51
Min mand skulle også afleverer bankudskrift.

Der står på nyidanmark.dk
"Du skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af varigheden af opholdet, og om du skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal du være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn og evt. et mindre beløb ved privat indkvartering, hvor værten indestår for alle udgifter. Hvis du skal bo på hotel, skal beløbet være større, ca. 500 kr. pr. døgn"

Så man skal stadig have penge til rådighed, selvom værten står inde for alle udgifter.
Kan en udskrift fra banken mht til hvad beløbet er på ikke være nok?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Afslag på visum?

Indlæg af gambler » 13.06.2018 13:49:40

det er et ? der hvor man søger visum, skal besvare, fordi der (næsten) ikke 2 steder der helt ens
og i særdeleshed er der også forskellige beløb, man kræver dokumentation for

men et eller andet beløb kræves der altid,

og ja, et kontoudskrift kan være fint, men ikke DIT, det er visum ansøgers

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Afslag på visum?

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 14.06.2018 22:19:12

Da min mand søgte visum, via. den danske ambassade i Egypten, ville de også have 3 mdr. kontoudtog.

I Egypten er det ofte sådan at man får sin løn kontant, og derfor har mange (unge) ikke en bankkonto. Min mand havde en konto, men havde ikke brugt den i et par år. Så han måtte hen og åbne den igen, og satte så penge ind, og fik derefter udskrift. Ambassaden sagde ikke noget til at pengene var sat ind, og de kunne se kontoen ikke havde været brugt i de 3 mdr. der blev vist på kontoudtoget. Han fik visum uden problemer.

Men kontakt ambassaden i det land i søger visum fra, de kan fortælle præcis hvad de vil have.

Besvar