Ægteskab med iraker

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01.07.2016 19:01:04

Ægteskab med iraker

Indlæg af Dalle » 18.05.2018 20:07:05

Jeg står i en situation hvor min mand og jeg gerne vil til Danmark at bo. Dog tror jeg aldrig at vi vil kunne klare at komme igennem det danske system, så tanken er, at få min mand til Sverige. Jeg ved at jeg skal have svensk personnummer og lejlighed og en indtægt (arbejde osv). Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få det hele til at fungere. Har førstnævnte igår søgt om lejlighed på både boligsurf.se og bostad syd. Vil helst bo i enten Malmø eller Stockholm, men er åbent for alt! Er urolig for at jeg skal vente i flere år på at få en lejlighed i Sverige. Vil desuden gerne arbejde i Sverige, npr jeg har fået en lejlighed der, og rent faktisk bo i Sverige uden at vende tilbage til Danmark. Hvad kan vi gøre? Skla jeg bare satse alt og forblive afskilt fra min mand indtil videre og vente på svar fra bolig? Eller skal jeg prøve familiesammenføring i et andet land? Dk, Tyskland, Italien eller andet?
Jeg er selv født og opvokset i dk og vi har selvfølgelig papirerne på vores ægteskab med alle beviser.
HJÆLP. Jeg savner min mand og vil gøre alt for at kunne leve med ham i EU. Livet i Irak var for hårdt for mig (bar der 6 måneder (dog før vores ægteskab, men hvor vi blot var kærester))

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Ægteskab med iraker

Indlæg af closed1 » 18.05.2018 20:52:01

Hvorfor var det hårdt at bo i Irak ? Det kan da være lige så hårdt for din mand at skulle bo i Danmark . Du skulle tage ned til din mand og få et familie liv. Der efter kan i jo finde ud af hvor i verden det er i begge gerne vil bo.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab med iraker

Indlæg af mh1 » 19.05.2018 13:34:57

Du skal finde ud af, hvor du kunne tænke dig at arbejde, og tænke over om du kan eller hurtigt vil kunne lære at begå dig sprogligt (hvilket jo er vigtigt i forhold til at finde job), og så om I begge to vil kunne finde jer til rette og få opfyldt jeres forventninger.

Din mand skal være klar over, at det formodentlig er svært for ham at finde et godt job (afhængigt af hans evt. uddannelse, naturligvis). Kan han klare at bo i et fremmed land, og være afhængig af at hans kone sørger for husly og mad på bordet, og hvis, hvor længe? Der har været mange indlæg her fra kvinder, hvis ægtemænd er gået ned med flaget pga. at de i årevis ikke kunne bidrage til familiens forsørgelse. Han skal være indstillet på at bruge tid og energi på at lære det lokale sprog, og på om nødvendigt at tage job som opvasker, vejarbejder, skraldemand o.l.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar