udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Phil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10.08.2017 19:56:27

udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Indlæg af Phil » 16.05.2018 11:09:33

Kære Alle.

Håber at i kan hjælpe med nedenstående.
Vi har søgte familiesammenføring i november sidste år og i går da jeg ringede til styrelsen i går sagde de at det vil hav et officielt dokument fra lejeren, hvor der står, med navn osv, at min hustru have ret til at bo i min lejlighed, selvom kontrakten siger klart, at så længe der plads som min 2 værelses lejlighed er, kan jeg selv vælge hvem der skal bo på min lejelighed?

Min lejlighed er lejede fra håndværkerforening og de har ikke den praksis at aflevere sådan nogle dokumenter. Hvad gør jeg her? Håndværker forening har skrevet til mig at de har ingen indenvending om hun må bo på adressen el ej men ingen dokumentation.

De har også sagt at de har sendt et brev d. 12/03 som jeg har ikke modtaget endnu.

Hjælp?

Mange tak og venlig hilsen.
P

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Indlæg af Jacjac » 16.05.2018 13:51:42

Det lyder lidt mærkeligt. Er du sikker på at der ikke findes et afsnit i kontrakten der siger noget andet?

Vi fik FS sidste år. Min kontrakt var rimelig standard, også 2 værelses. Mit navn var det eneste på kontrakten, vi fik intet krav.

Jeg tror du skal have fat i dem igen og finde ud af om du ikke kan få en kopi af det brev, det er alt for længe siden. Måske det er forsvundet i transit? Du burde have modtaget det. Det kan godt være der står noget andet i brevet end hvad du får at vide over telefonen.

Phil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10.08.2017 19:56:27

Re: udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Indlæg af Phil » 17.05.2018 06:58:58

Hejsa tak for svaret. Lejekontrakten er rimelig standard som er brugte mange andre steder. Jeg forstå ikke hvorfor udlægning styrelsen vil hav sådan noget fra. Hvad kan jeg gøre her?

Har du/i noget erfaring med det?

Tak og venlig hilsen.
P

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Indlæg af Jacjac » 17.05.2018 12:20:28

Det første du bør gøre er at få fat i det brev som er meget forsinket, på den ene eller anden måde. De må kunne eftersende en kopi, det er nok ikke første gang noget forsvinder med posten.

Som nævnt, det kan være at vejledningen over telefonen ikke var retvisende med henblik på hvad der står i brevet.

Evt. fremsend den e-mail du har modtaget fra håndværkerforeningen. Eller tag et screenshot.
Nogle boligforeninger vil gerne være behjælpelige med et simpelt dokument hvor der står at det er ok der bor andre, plus jævnfør lejekontrakt nr. 123, underskrift/stempel. Evt for et administrationsgebyr?

Men først, find brevet.

Phil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10.08.2017 19:56:27

Re: udlændingestyrelsen efterspørger dokumentation fra lejer

Indlæg af Phil » 17.05.2018 13:06:51

Tak for svaret. Styrelsen vil gensende brevet til mig og håber på at jeg modtager den snarest. Jeg vender tilbage 😊

Besvar