Forsinkelse på visum fra Thailand for tiden??

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Forsinkelse på visum fra Thailand for tiden??

Indlæg af LarsSB01 » 13.03.2018 23:57:31

Forsinkelse på visum fra Thailand for tiden??
Hej, jeg har lige talt med een af mine venner der over flere omgange har haft sin kæreste fra Thailand her i DK på visum besøg
Tidligere er hendes visum blevet godkendt hurtigt og uden problemer
De indsendte en ansøgning d. 25 febr, for hendes næste besøg fra d. 20 april, hvilket er ca 195 dage efter hendes sidste ankomst
Hermed burde der ikke være nogle problemer, men de kan ikke få svar på status i sagen
Er der en generel situation vedr den danske ambassade i Thailand for tiden der medfører større forsinkelser i sags behandlingen?
mvh Lars S

LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Re: Forsinkelse på visum fra Thailand for tiden??

Indlæg af LarsSB01 » 14.03.2018 08:50:39

Han oplyser dog at de ikke har tegnet en rejsesygeforsikringen for hende, og heller ikke har gjort det de forrige gange, som ellers er beskrevet i linket herunder som et krav
Tilgengæld har han overført, hvad der svarer til 350 kr/ dag til hendes konto i Thailand
Her mener jeg at dette ikke burde være nødvendig, idet hun bor hos ham her i DK og han indestår for alle udgifter.
Dog er der en formulering på siden
"Som udgangspunkt skal du være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn og evt. et mindre beløb ved privat indkvartering, hvor værten indestår for alle udgifter."
Hvorledes fortolkes "evt. et mindre beløb", det burde vel være 0 kr ?
Se under:
Hvad er betingelserne?
www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans%C3%B8ge ... bes%C3%B8g
mvh Lars S

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Forsinkelse på visum fra Thailand for tiden??

Indlæg af gambler » 14.03.2018 09:18:13

det er da et fuldstænding ufravigeligt krav, at der rejseforsikring der dækker for 30.000€

og der ikke steder der helt ens, men google

boyfriend girlfriend checklist vfs

så burde listen komme frem, og husk at den ene er lidt gammel...krav til økonomi er : 50.000 bath (som skal dokumenteres)

Besvar