Søge ophold efter Eu regler til ægtefælle

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Søge ophold efter Eu regler til ægtefælle

Indlæg af Snow26 » 02.03.2018 23:21:12

Hej Dejlige mennesker
Jeg har lige et spørgsmål og håber i vil være behjælpelig med at svare. jeg blev gift i 2015 og fået godkendt min vielses attest både i Dk og i Sverige. Min gamle bopælskommune i Dk forlanget at attesten skulle oversættes til Engelsk af en autoriseret tolk på grund af sagsbehandleren ikke forstod hvad der stod. Da den var på Fransk. Det jegvil høre er , nu kan de både i Dk og i Sverige se at jeg er gift. Men jeg har aldrig ændret mit efternavn Jeg har stadig det samme efternavn jeg havde før jeg blev gift. Både i mit pas , Svensk Id kort og Danske sundhedskort sam Tyrkisk Id kort. Vil dette skabe et problem ? Når jeg skal søge EU opholdstilladelse til min ægtegælle til sommer vil Migrastionsverket eller Statsforvaltning forlange at jeg skal overtage min mands efternavn før jeg søger EU ophold? For hvis der er sådan et lov, så vil jeg ordne inden jeg sætter en hel masse i gang. Tak på forhånd dejlige mennesker.
Vh
Snow

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Søge ophold efter Eu regler til ægtefælle

Indlæg af skaanebo » 03.03.2018 00:08:51

Der er ingen krav om, at man skal skifte navn ved ægteskab.

Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Re: Søge ophold efter Eu regler til ægtefælle

Indlæg af Snow26 » 03.03.2018 12:54:11

Hej Skaanebo
Tusind tak for svaret. Jeg vil bare sige tak du er så hurtig til at svare og er meget behjælpelig tusind tak:-)
Have en dejlig dag
Vh
Snow

Besvar