Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
denmarkthai
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11.01.2017 08:11:05

Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Indlæg af denmarkthai » 20.02.2018 13:31:32

Hej

Vi har fik udskudt vores boligkrav i forbindelse med familiesammenføringen med "op til 6 mdr.)

Der står i opholdstilladen at jeg som den danske part skal dokumentere at vi opfylder det inden for 6 mdr.

Der er ca. 1 måned til nu.

Men der står ikke hvordan jeg skal dokumentere det, samt hvem jeg skal dokumentere det til.

Er der nogen der ved det?

Det som jeg formoder at jeg skal er at indsende en kopi af lejekontrakt, hvor lejeperioden skal være ubegrænset.

Men er det kommunen jeg skal indsende den til, eller US?

Og i så fald - hvordan skal jeg indsende denne dokumentation til dem? Skal det være med posten eller hvordan?

Jeg synes ikke jeg har kunnet finde noget info om dette, og da der var 15 personer i kø foran mig på deres telefoner, vil jeg lige spørge herinde først, om der er andre der ved det?

Der er altså tale om at jeg som tilbagevenden udenlandsdansker der har boet i udlandet med min kæreste og søgt og fået familiesammenføring fra udlandet, og så nu er vendt hjem, og derfor fik udskudt boligkravet med op til 6 mdr.

Hvordan dokumenterer jeg det nu?

HisQueen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 28.10.2017 14:55:35

Re: Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Indlæg af HisQueen » 20.02.2018 16:56:34

Uden at vide det 100% vil jeg gætte på at det er samme procedure som når man dokumenter sammen med ansøgningen.

Jeg synes du skal sende en kopi af lejekontrakten til US. Jeg mener wu kan tilbage det via min side ellers kan du hvertfald gøre det us hjemmeside, hvor man vælger hvad det handle om.

Ring evt. Til dem når du har sendt for at sikre dig de har modtaget det korrekt

Held og lykke

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Indlæg af Jacjac » 20.02.2018 18:08:02

Vi skulle også dokumentere noget inden 6 mdr. Dog ikke boligkrav.

Vi fik at vide vi skulle bruge deres kontaktformular som sendte en e-mail til dem.

https://www.nyidanmark.dk/da/Kontakt-os ... s-(e-mail)

Vi fik en modtagelses kvittering og úmiddelbart et officielt svar i e-boks et par dage efter.

Men som sagt var det ikke ang. boligkrav.

Vh
JacJac

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Indlæg af skaanebo » 20.02.2018 18:16:10

Er I folkeregistreret på adressen?

sta
Indlæg: 15
Tilmeldt: 16.07.2016 15:37:21

Re: Boligkrav - Dokumentation - Hvordan - Udskudt 6 mdr.

Indlæg af sta » 24.02.2018 07:10:55

Vi sendte bare en scannet kopi af skøde, via kontaktformularen på nyidanmark.dk, og det gik helt fint.

Besvar