Skilsmisse i Danmark Efter Ægteskab i England

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Anonym1991
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20.02.2018 12:42:23

Skilsmisse i Danmark Efter Ægteskab i England

Indlæg af Anonym1991 » 20.02.2018 12:44:49

Jeg skriver, da jeg godt kunne tænke mig rådgivning vedr. skilsmisse.

Jeg boede i en periode i England, hvor jeg i 2013 blev gift med en mand fra Libanon. Det varede i cirka 2 uger og jeg har ikke set ham siden. Vi har ikke boet sammen, vi ejer intet sammen og der er ingen børn involveret. Jeg ved faktisk ikke, hvor han opholder sig mere eller hvordan jeg kan komme i kontakt med ham.
Jeg vil meget gerne skilles nu og har hørt, at dette er muligt at gøre i Danmark. Jeg bor dog ikke p.t. i Danmark, da jeg rejser meget (har ikke folkeregisteradresse i DK). Jeg har virkelig brug for hjælp til denne indviklede situation og håber på, at I kan guide mig i den rigtige retning.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse i Danmark Efter Ægteskab i England

Indlæg af mh1 » 21.02.2018 17:09:00

Du kan muligvis blive skilt i DK, selv om du ikke har bopæl der. Kontakt Statsforvaltningen, hvor ALLE skilsmissesager under alle omstændigheder skal påbegyndes.

Når I har levet adskilt i mere end to år, burde det kunne lade sig gøre. Du skal dog kunne dokumentere at I ikke har levet sammen.

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8662
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar