Visum til kæreste når jeg er studerende ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Visum til kæreste når jeg er studerende ?

Indlæg af ghassananime » 14.02.2018 02:06:38

Hej

Min Filipisnke kæreste var blevet inviteret til Danmark fra hendes ekskæreste til November hvor deres forhold ikke fungerede, der ekskærsten slog op med hende. Hun flyttede så over til hendes søster som som har en dansk mand og bor her i Danmark.
Vi kom i kontakt igennem en dating app på mobilen (Tinder) hvor vi så mødte og har været sammen de seneste 2 måneder, hvor vi fejrede jul og nytår sammen, inden hun tog hjem i Januar.
Spørgsmålet er så om det er muligt at lave en visum til hende på 90 dage til sommer i Juli? Vi har masser af billeder sammen osv. til dokumentation. men problemet er dog at jeg stadigvæk er studerende og tjener kun omkring de 8500-9000kr efter skat. Jeg har masser penge gemt op til hendes bilet og andre nødvendige ting, men tror i hun får tilladelse og kan jeg give hende visum som studerende.
Hun har trods alt været i danmark 1 gang nu og taget hjem tideligere end de 90 dage hun havde før.

Vi skriver hverdag med hinanden og er begge unge 23 og 24 år gamle, men jeg ved ikke så meget om det her visum og regler, men hun siger at alt er okay og at der ikke burde være problemer.

Håber i kan hjælpe med at svarer på mine spørgsmål og give nogle tips, det vil betyde virkelig meget, tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum til kæreste når jeg er studerende ?

Indlæg af mh1 » 14.02.2018 08:16:22

Det vil ikke være et problem at du er studerende med dertil hørende lav indkomst.

Det KAN være et problem, at hun for forholdsvis kort tid siden kom til DK som kæreste til én, og derefter søger som kæreste til en anden. Det kunne vække mistanke om at kæresteforholdene ikke er ægte. Særligt unge filippinske kvinder er under mistanke for at kunne finde på at slå sig illegalt ned i DK.

Det er naturligvis en fordel at hun har haft et problemfrit visumophold. I kan kun finde ud af det ved at søge.
mh
Rådgiver for ÆUG

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Visum til kæreste når jeg er studerende ?

Indlæg af ghassananime » 14.02.2018 12:03:02

Okay lyder godt, så må jeg håbe at det fungere :D

Besvar