Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Indlæg af LarsSB01 » 09.02.2018 10:24:22

Har lige et spørgsmål vedr visum til min kones niece fra Manila, Filippinerne
Vor plan er at invitere hendes niece herop til DK til sommer, kun for 2-3 uger
Niecen er nu startet med processen om at få lavet et pas
Jeg hører at det kan være en udfordring når der ikke er tale om en søster (direkte relateret)?
Niecen er 19 år gammel (ugift, ingen børn), og med denne alder kan der jo ikke være risiko for ægteskab / FS
Ideen er at hvis niecen kan lide DK, kan hun måske komme herop igen om nogle år som Au-Pair
Min kone og jeg blev gift i 2015, dermed har hun kun midlertidig ophold, men netop forlænget m 4 år
Jeg er dansk statsborger (født her)
Hvad er bedst, at jeg eller min kone inviterer niecen?
mvh Lars S

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Indlæg af mh1 » 09.02.2018 10:33:22

Jeg ville nu omvendt vurdere HØJRISIKO for at niecen kunne finde nogen at indgå ægteskab med, da hun er myndig. OG hun har ikke noget at fremvise der ville sandsynliggøre at hun vil vende hjem. Da hun ikke er din, men din kones niece, er det din kone der skal invitere.
mh
Rådgiver for ÆUG

LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Re: Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Indlæg af LarsSB01 » 09.02.2018 10:41:16

Tak for svar. Jeg var lidt i tvivl om hvorvidt min kone overhovedet kan invitere da hun ikke har permanent ophold
Mener du at det vurderes som højrisiko m ægteskab, når besøget m fly-retur billet er kort, dvs inden for 2-3 uger?
Med dit svar formoder jeg at det forholder sig sådan at de fleste/ måske alle får afslag?
Hvis det er tilfældet kan vi nok ligeså godt stoppe processen ...
mvh Lars S

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Indlæg af mh1 » 09.02.2018 16:46:19

Det at en del unge filippinske kvinder har valgt ikke at vende hjem efter endt au-pair-ophold, og i stedet er gået under jorden, har betydet at det er blevet svært for enlige unge filippinske kvinder at få visum. Om visum er til 90 dage eller en dag er uden betydning for risikoen for at visumholder vælger at benytte sig af indrejsen i Europa til at gå under jorden.
mh
Rådgiver for ÆUG

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Råd vedr visum til min kones niece fra Filippinerne

Indlæg af Bandcamp » 10.02.2018 23:08:54

Du skal også tænkte på den vinkel, at hun kunne smutte til et andet EU land via landrejse, og få et job, eller gud bedre det, ende i prostitution. Reglerne for turistvisum er i min optik ikke justeret efter, hvor stor risiko der er for, at turisten bliver forelsket og gift med en person i besøgslandet. Det handler om risikoen for, at turisten vil blive hængene i landet ud af økonomisk interesse, og evt. flugt fra krig og andet skidt.

Du kunne jo starte med at ringe/maile Udenrigsministeriet, og niecen kan lave en aftale på ambassaden eller konsulatet i Phili, og spørge hvordan udsigten til en successfuld visumansøgning er. Det vil nok tage en del tid og bøvl at få svar, men det er et forsøg værd, inden I spilder 1000 kr. på en ansøgning.

Besvar