Barn med asylansøger

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
frihed
Indlæg: 119
Tilmeldt: 30.09.2011 22:57:24

Barn med asylansøger

Indlæg af frihed » 01.02.2018 00:54:08

Hej håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende. Kort om mig og min situation. Jeg er gravid med min mand og skal føde snart. Blev gravid vha. Ivf pga. At vi er uforklarlig barnløse. Vi har fået hjælp i Denmark, først kom vi i privat klinik og derefter fik vi hjælp fra det offentlige sygehus hvor det så lykkes. Min mand er afvist asylansøger fra Sverige og har pt. Sin sag hos europæisk domstol som vi venter svar på. Vi har boet sammen i Danmark i 4 år. Vi er kun gift i kirke dvs. Ikke lovlig gift da vi ikke kan pga. Han ikke har Pas og er asylansøger.
Mit spørgsmål går ud på
1) hvordan vi skal registrere faderskabet når han ikke har pas eller cpr.? Jeg vil desuden også gerne søge om tilskud for enlig fordi han ikke får løn eller økonomisk hjælp fra nogen steder.
2) hvordan vil kommunen reagere på at han faktisk bor hos mig illegalt? Er det måske bare nemmest at sige at faren har adresse i Sverige? Hvilket han jo faktisk har.
Tak på forhånd

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Barn med asylansøger

Indlæg af skaanebo » 01.02.2018 07:52:09

1.du oplyser blot hans navn til sundhedspersonalet.

2. Du er ikke enlig, hvis han reelt bor hos dig, og du begår en kriminel handling, hvis du fortæller kommunen, at du er enlig, når du ikke er det.

frihed
Indlæg: 119
Tilmeldt: 30.09.2011 22:57:24

Re: Barn med asylansøger

Indlæg af frihed » 01.02.2018 11:52:58

Ok hvad skal jeg så sige...at han bor hos mig illegalt og at vi er gift? Men vi er jo i princippet ikke lovlig gift...det står ingen steder. Udover det så får han jo ikke løn eller noget som helst. Det er mig der er forsørger, vi lever kun af min løn...
Vil nødig begå noget kriminelt !

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Barn med asylansøger

Indlæg af skaanebo » 01.02.2018 13:00:24

Det er ligegyldigt om I er gift eller ej i forhold til kommunen. Hvis han bor og overnatter hos dig i gennemsnit fire nætter om ugen, så er du ikke enlig.

Hvis du vil betragtes som enlig, må han overnatte et andet sted, fx på asylcenter i Sverige, hvis det er der, han har en sag kørende.

SigneLassen
Indlæg: 77
Tilmeldt: 18.02.2015 15:11:40

Re: Barn med asylansøger

Indlæg af SigneLassen » 24.04.2018 22:56:43

I kan få dispensation til at blive gift i Danmark, da I skal have et barn. Du kan søge om dispensation til ægteskab på vielseskontoret i din kommune. Så kan I blive lovligt gift, og så er det da værd at flytte til Sverige og tilbage igen, så han kan få en opholdstilladelse, i stedet for at han fortsat ikke har nogen lovlig status.

Besvar