Fustration over Udlændingestyrelsen - hvad kan jeg gøre ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Fustration over Udlændingestyrelsen - hvad kan jeg gøre ?

Indlæg af Cosmos2015 » 07.11.2017 10:37:16

Hej Forum,

Jeg koger simpelthen over af raseri over den behandling vi har fået fra U.S.
Nu har vi ventet på svar i et år og hver gang vi bare prøver at spørge til eller høre status på vores sag har jeg oplevet de mest utrolige udenoms historier og dårlige undskyldninger. Vi har prøvet at sidde i telefonkø i hvad der føles som timevis hvorefter når det bliver vores tur så bliver røret tydeligvis løftet og sekundet efter lagt på igen. og vi kan starte forfra. Vi har også oplevet at der er ENORMT stor forskel på behandlingen fra hvem man ender at få i røret.
Vi søgte 4. nov 2016 - Først fik vi at vide at vi ville blive kontaktet i marts senest for svar på om sagen var kompliceret eller ej, det blev vi ikke så i april ringede vi første gang for at høre om svar derpå da datoen var overskredet, vedkommende sagde at man nu var kommet til sagerne sidst i oktober og at vi nok fik svar inden for 2 uger da der var tid nu til at de kunne nå mere end en dato per dag og derfor var ved at indhente sagerne. Men vi fik ingen svar - derimod et brev om at vi skulle vente svar inden 8. november i år.
i Sommerferien spurgte jeg pænt om jeg kunne få en status ? og svaret var at jeg kunne skrive ind via kontaktformular direkte til sagen. det gjorde jeg så og ventede en måned på svar, det udeblev også så jeg ringede ind igen for at høre hvorfor de ikke havde svaret. Der fik jeg at vide at der var lavet en note i sagen om at jeg havde jo snakket med dem i telefonen så der var ikke grund til at svare på kontaktformularen, altså vedkommende jeg havde snakket med pr telefon som bad mig skrive ind havde bagefter noteret at min skriftlige henvendelse ikke skulle svares på :(
nu er det den 8. nov imorgen så idag ringede jeg for at høre status og svaret var de samme vævende standardsvar "vi skal henvise til den dato" "vi skriver at hvis vi ikke kan nå det" "vi har travlt".
Ved i hvad - de har ikke så travlt at min sag skal vente, den er fuldt oplyst, det er sq ren chikane det de laver - vi kan se venner og bekendte få deres sager afsluttet på 4-5 måneder selvom vi søgte før dem, vi ser sammenlignelige par gå igennem behandlingen uden at skulle syltes og det er så fustrende !!
Den eneste forskel jeg kan komme på er at sagsbehandleren er en anden.

Kan man ikke gøre noget for at få presset den sag igennem inden det helt i vasken for os, vi går jo rundt som nervevrag og aner ikke om vi er købt eller solgt. Når U.S. ikke engang kan overholde simple ting som at svare på henvendelser eller tage telefonen, eller for den sags skyld overholde de datoer de selv sætter. Hvordan kan jeg så vide mig sikker på at den sagsbehandler der sylter løs på vores sag overhovedet har tænkt sig at gøre den færdig ?
Kan man forlange en anden person skal tage sagen ???

Jeg er dybt fustreret og ved at gå ud af mit gode skind over at sidde og se andre overhale os indenom mens vores liv er forpestet af den tortur det er at gå i uvidenhed om vores skæbne..
Senest rettet af Cosmos2015 08.11.2017 03:05:22, rettet i alt 2 gange.

Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen !

Indlæg af Cosmos2015 » 07.11.2017 11:44:57

Vil det nytte noget hvis jeg satte mig i bilen og kørte derover og henvendte mig personligt ?

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen !

Indlæg af DortheM » 07.11.2017 17:02:09

Har du prøvet at kontakte ÆUG direkte? http://www.aegteskabudengraenser.dk/raadgivning
Så vidt jeg har forstået har foreningen advokater, der rådgiver. Måske du skal være medlem for at få rådgivning af en advokat.

Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen !

Indlæg af Cosmos2015 » 07.11.2017 19:48:11

Jeg er betalende medlem og min kone også - :)

Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen !

Indlæg af Cosmos2015 » 07.11.2017 23:20:57

Jeg gentager lige mit spørgsmål i håb om et svar fra nogen der har erfaring med ovenstående:

Kan man ikke gøre noget for at få presset den sag igennem inden det går helt i vasken for os, vi går jo rundt som nervevrag og aner ikke om vi er købt eller solgt. Når U.S. ikke engang kan overholde simple ting som at svare på henvendelser eller tage telefonen, eller for den sags skyld overholde de datoer de selv sætter. Hvordan kan jeg så vide mig sikker på at den sagsbehandler der sylter løs på vores sag overhovedet har tænkt sig at gøre den færdig ?
Kan man forlange en anden person skal tage sagen ???

Jeg er dybt fustreret og ved at gå ud af mit gode skind over at sidde og se andre overhale os indenom mens vores liv er forpestet af den tortur det er at gå i uvidenhed om vores skæbne..

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen - hvad kan jeg gøre ?

Indlæg af Jacjac » 08.11.2017 08:53:36

Fandt lige noget du måske kan bruge.

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... gheder.htm

Står der: "Hvis man vil klage over sagsbehandlingen hos Udlændingestyrelsen, skal man sende sin klage til Udlændinge- og Integrationsministeriet."

Deres kontakt oplysninger kan du finde her:

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... edning.htm

Udlændinge- og Integrationsministeriet
Slotsholmsgade 10
1216 København K
Tlf.: 72 26 84 00
E-mail: uim@uim.dk

Det lyder lidt som du selv siger at du har fået en sagsbehandler som måske ikke lever op til deres arbejdskrav. Prøv at kontakt ministeriet og be om hjælp.

Held og lykke :)

Cosmos2015
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29.03.2016 14:40:48

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen - hvad kan jeg gøre ?

Indlæg af Cosmos2015 » 12.11.2017 20:59:57

Tak,

Jeg prøver nok at klage selvom det sikkert har negative følger at klage også..
Jeg holder simpelthen ikke til at vi skal gå og være bange mere - for det er reelt hvad vi begge er - skide bange !!!
Vi er startet på den 13 måned uden svar og jeg kan se andre skrive sig på herinde at de har svar efter 4 måneder. Fantastisk for dem - men hvad pokker skal ligge til grund for at vi stadig ikke har hørt et kvæk - INTET har vi hørt og når jeg ringer er der ingen hjælp eller status at få :(

Jeg knækker sq snart hvis vi skal gå i uvished længere for slet ikke at nævne den byrde det er at vi ikke ved hvornår vi kan gøre som almindelige familier og komme i gang med vores liv og arbejdsliv. Mine børn fra et andet ægteskab er også bange for at miste deres nye mor og søster !
De kan simpelthen ikke være bekendt at behandle os sådan og holde os fanget i ubestemt tid i uvished. - Det er umenneskeligt.

Grrrr.

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Fustration over Udlændingestyrelsen - hvad kan jeg gøre ?

Indlæg af Jacjac » 13.11.2017 08:36:50

Jeg tænker ikke du skal være bange for negative følger ved klager. Her er det jo vigtigt du skælner mellem at klage over en afgørelse vs. at klage over behandlingen fra US.

Jeg giver dig fuldstændig ret, det er helt urimeligt, på baggrund af hvad jeg læser.. Hvis det var mig var en klage på rette sted :) Om ikke andet tag og ring og snak med dem, jeg er sikker på der er en medarbejder et eller andet sted som gerne vil lytte.

Men hold modet oppe, vi var også super nervøse under hele forløbet, man aner ikke om man er købt eller solgt.

Besvar