Lige ankommet til Sverige - hvad nu?

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EmilieML
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24.02.2017 15:07:39

Lige ankommet til Sverige - hvad nu?

Indlæg af EmilieML » 09.10.2017 11:07:33

Hej alle sammen!
Min filippinske mand og jeg flyttede til Sverige i går, og jeg sidder nu og er ved at prøve at finde ud af hvor filan vi skal starte henne med registrering osv.
Hvordan fungerer det mht Skatteverket og registrering af os begge, for det virker som om, at de har brug for at se bevis på at han må opholde sig her. Kan vi godt bare tage på Skatteverket og søge personnummer for mig til at starte med?

Jeg fjernstuderer på videregående uddannelse i dk og får SU. Jeg har taget SU lån og vil finde mig et job ved siden af. Vi tænker at søge efter EU reglerne, men hvordan skal vi søge fs i Sverige og vil min SU og SU lån være nok til at søge som person med tilstrækkelige midler? Vi har yderligere en opsparing på 16.000 og jeg har en kassekredit på 14.000.
Og I hvilken rækkefølge skal det hele foregå?
Ih, synes efterhånden at jeg har læst mig helt blind på det hele :(

Er der mon en som har stået i samme situation som kan hjælpe mig?

Mvh. Emilie

Just
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13.06.2017 23:34:03

Re: Lige ankommet til Sverige - hvad nu?

Indlæg af Just » 17.10.2018 19:58:05


Besvar