Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 27.09.2017 10:17:19

Hej alle,

Jeg skriver her da jeg søger hjælp til at få min filippinske kæreste på besøg her i dk. Jeg er lidt i tvivl om, at ansøgningen vil blive godkendt og jeg håber derfor at i kan hjælpe mig.

Det er mig som kommer til at betale for alt (hans billet, ophold) men sagen er den, at jeg ikke tjener ret mange penge nogle gange da jeg kun er tilkaldervikar. Om sommeren har vi ikke så travlt så mine tre sidste lønsedler er derfor kun på minimum 3000kr men jeg er dog begyndt at arbejde næsten hver dag nu.
Jeg har dog haft perioder hvor jeg tjener 9000+
Jeg har fået fortalt at man skal vedhæfte sine 3 sidste lønsedler så jeg vil derfor høre om dette kommer til at blive et problem? Det skal dog nævnes, at jeg også har tænkt mig at vedhæfte min opsparing der lyder på 30.000kr og derudover bor jeg hjemme så den eneste regning jeg betaler, er min mobilregning.

sidste spørgsmål lyder,

Altså jeg har læst at selvom det er værten der står for alt skal den besøgende også have penge på sig men sagen er den at min kæreste ikke har penge på sin konto. udover det han får af sine forældre. Han er selv tilkaldervikar og har været utilfreds med sit job så hans sidste lønseddel er altså fra juni måned 2016. kan det være et problem at han kommer uden nogen penge udover måske lidt lommepenge til mad osv i lufthavnen? Og tænker nemlig også at siden han ikke arbejder, at de måske kommer til at tro at han vil opholde sig her selvom visumet er udløbet og begynde at arbejde.

Jeg håber at jeg kan få svar på mine spørgsmål og hvis i har nogle gode råd, må i endelig komme med det, tusind tak på forhånd :D

Ps. Jeg har tænkt mig at sende ansøgningen her til oktober og vi har tænkt os, at han skal være her fra december til marts.
Senest rettet af Jay1 27.09.2017 19:39:06, rettet i alt 1 gang.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af skaanebo » 27.09.2017 10:50:38

Det allervæsentligste er nok at vedlægge bevis i form af fx fotos, der viser, at I faktisk har mødt hinanden før.

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 27.09.2017 19:37:25

skaanebo skrev:
27.09.2017 10:50:38
Det allervæsentligste er nok at vedlægge bevis i form af fx fotos, der viser, at I faktisk har mødt hinanden før.
Mange tak for dit svar.
Jeg så ham sidst her til Maj, så vedhæfte bevis på at vi har set hinanden er intet problem heldigvis :)
Jeg gik lidt længere tilbage for at kigge på ældre indlæg og har fået svar på mine andre spørgsmål. Jeg er dog stadig i tvivl om hvordan vi kan bevise at han ikke bliver i dk efter visummet er udløbet. Som nævnt er han tilkalder vikar men han har ikke været på arbejde siden sidste juni måned. De andre indlæg jeg har læst har personen fra udlandet haft stabilt arbejde og/eller vist certificate of employment (hvilket min kæreste ikke har)

Har du muligvis nogle gode råd omkring det?
Tak på forhånd :)

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jacjac » 29.09.2017 00:38:20

Min kone fra filippinerne, daværende kæreste fik sit visum i oktober sidste år.

Hun var selvstændig med en butik, og der var ikke rigtig noget bevis for det. Så vi havde ikke noget certificate of employment eller vacation approval osv.

Det var ret simpelt jeg vedhæftede bare visum invitationen som var udfyldt online.
Skrev ja til at jeg som vært ville forsørge hende og hendes søn.
Skrev hun betalte for rejsen selv.
Hun vedhæftede et konto udtog med hendes opsparing, det var vidst det.

Jeg husker ikke lige jeg opgav min indkomst nogle steder, fordi hun selv havde midler.

Bare husk der skal være tilstrækkelige midler til ophold og hjemrejsen. Her reserverede vi en flybillet uden at betale, så de kunne se at hjemrejsen var med i prisen. I kan evt. gå efter de 350,- per. dag de anbefaler eller lidt mindre, men det bør din opsparing jo snildt dække. Så bare vedhæft dit kontoudtog når han sørger og forklar :)
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _visum.htm

Husk jeres rejseforsikring, den kan også reserveres uden at betale før den træder i kraft. Således slipper i for at betale andre ting end ansøgningsgebyr hvis den bliver afvist.

Ellers bare husk at vedhæfte billeder, visum stickers og what not :)

Hvis Ambassade/US/anden? ringer til dig eller ham skal i lige være opmærksomme på hvad i svarer til deres spørgsmål (har jeg læst her på fora).

HINT: Hent din visum invitation i pdf, da vi søgte var der nedbrud i US system og mange visum invitationer blev slettet, inklusiv vores. Vi havde den heldigvis i pdf. Vores visum ansøgning tog 2-3 mdr, de var helt ekstremt langsomme -_- Vi rykkede dagligt til sidst.

Held og lykke :)

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 29.09.2017 14:05:35

Jacjac skrev:
29.09.2017 00:38:20
Min kone fra filippinerne, daværende kæreste fik sit visum i oktober sidste år.

Hun var selvstændig med en butik, og der var ikke rigtig noget bevis for det. Så vi havde ikke noget certificate of employment eller vacation approval osv.

Det var ret simpelt jeg vedhæftede bare visum invitationen som var udfyldt online.
Skrev ja til at jeg som vært ville forsørge hende og hendes søn.
Skrev hun betalte for rejsen selv.
Hun vedhæftede et konto udtog med hendes opsparing, det var vidst det.

Jeg husker ikke lige jeg opgav min indkomst nogle steder, fordi hun selv havde midler.

Bare husk der skal være tilstrækkelige midler til ophold og hjemrejsen. Her reserverede vi en flybillet uden at betale, så de kunne se at hjemrejsen var med i prisen. I kan evt. gå efter de 350,- per. dag de anbefaler eller lidt mindre, men det bør din opsparing jo snildt dække. Så bare vedhæft dit kontoudtog når han sørger og forklar :)
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _visum.htm

Husk jeres rejseforsikring, den kan også reserveres uden at betale før den træder i kraft. Således slipper i for at betale andre ting end ansøgningsgebyr hvis den bliver afvist.

Ellers bare husk at vedhæfte billeder, visum stickers og what not :)

Hvis Ambassade/US/anden? ringer til dig eller ham skal i lige være opmærksomme på hvad i svarer til deres spørgsmål (har jeg læst her på fora).

HINT: Hent din visum invitation i pdf, da vi søgte var der nedbrud i US system og mange visum invitationer blev slettet, inklusiv vores. Vi havde den heldigvis i pdf. Vores visum ansøgning tog 2-3 mdr, de var helt ekstremt langsomme -_- Vi rykkede dagligt til sidst.

Held og lykke :)
Tusind tak for din hjælp :)

Vi prøver lykken og håber det ikke gør spor at han ikke har en opsparing eller et job at vise. Håber dog ikke det kommer til at tage ligeså lang tid som jeres da vi meget gerne vil fejre jul og nytår sammen. Endnu engang tak flr hjælpen

Og forresten, hvad kunne grundene være til at de pludselig vil ringe til os?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af gambler » 29.09.2017 16:34:44

jeg ville ikke have nogen forhåbninger uden dokumentation for en vis økonomi

i bangkok er det 50.000 bath, som er ufravigeligt, også når der x i inviterer betaler alt

derudover skal man have et vist beløb på sig ved ankomst schengen, eller kreditkort - dette er dog sjældent de beder om

>>

8. Original Bank Certificate of the Applicant should be submitted if the inviting person will not financially support your
stay. Applicant is required to have DKK 350/day. The requirement can be lessen if he/she already paid the lodging or boarding
in advance or will stay with the inviting person in Denmark.

>>

de skriver så ikke noget konkret udover at det kan være mindre end 350 kr / pr dag, men det må man i givet fald ? om

links

http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... Visit.html


http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... riends.pdf

uanset om man vil eller ej, er det blevet sværere at få visum fra Phillipiner, pga en del sager

og ang. oprigning, det vist de har ? eller vil sammenligne, hvad vært og ansøger siger/skriver
eller andre ting

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jacjac » 29.09.2017 20:42:57

Umiddelbart lyder det ikke til i har så meget valg, vedhæft hans og dine egne finanser og forklar. Alternativet er at vente til finanserne er på plads for jer begge i fremtiden..

I skal selvfølgelig være klar på at det kan blive afvist. Vær opmærksom på om et afvist visum potentielt kan have konsekvenser på fremtidige ansøgninger? Dette har jeg ingen idé om.

Vi var også usikre gennem ventetiden og processen, men husk at søge informationerne og spørg på ambassaden i Filippinerne, eller spørg vfsglobal som håndtere processen.
Hellere stille mange spørgsmål og vær sikker :)

Jeg håber at i slipper for lang ventetid og krydser fingre for at det lykkedes jer :D

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 30.09.2017 14:57:10

Det er sket det uventede at min kærestes familie hsr fået solgt en grund og han kan nu sætte 70.000 pesos ind på sin konto. Vi prøver lykken og håber på at det er nok.
Endnu engang tak for jeres hjælp :)

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Bandcamp » 11.10.2017 21:51:47

Jeg har selv haft min filippinske kæreste herop på turist/schengen visum henover sommeren, i 2016 og 2017. Jeg har skrevet i ansøgningen, at jeg sørger for hendes billet samt dækker alt i hendes ophold, og har aldrig vist lønsedler, og hun har rejst med kun måske 1000 pesos på sig, og har hverken kreditkort eller bankkonto at fremvise. Det har intet problem været. Hvor har du læst, at man skal fremvise 3 lønsedler? Det har jeg aldrig hørt. Jeg har også en kammerat i samme situation som mig, visum i 2015 og 2016, ingen bevis for finanser.

DOG skal du huske, at din kæreste skal sørge for at have et par tusinde pesos på sig til rejsen, da man dels skal betale en taxa til lufthavnen, samt betale "terminal fee" i lufthavnen på cirka 500-700 pesos. Derudover er det jo også godt at have til lidt vand eller mad undervejs.

Ydermere koster visum ansøgningen omkring 5000-6000 pesos, som du evt. må overføre til ham, hvis han er flad. Jeg kan anbefale wwwtransferwise.com til at overføre billigt, dog kræver det, at han har en bankkonto, og det er jo ikke alle folk af beskedne midler, der har det. Så må du måske overveje Western Union eller lignende.

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 12.10.2017 16:02:11

Bandcamp skrev:
11.10.2017 21:51:47
Jeg har selv haft min filippinske kæreste herop på turist/schengen visum henover sommeren, i 2016 og 2017. Jeg har skrevet i ansøgningen, at jeg sørger for hendes billet samt dækker alt i hendes ophold, og har aldrig vist lønsedler, og hun har rejst med kun måske 1000 pesos på sig, og har hverken kreditkort eller bankkonto at fremvise. Det har intet problem været. Hvor har du læst, at man skal fremvise 3 lønsedler? Det har jeg aldrig hørt. Jeg har også en kammerat i samme situation som mig, visum i 2015 og 2016, ingen bevis for finanser.

DOG skal du huske, at din kæreste skal sørge for at have et par tusinde pesos på sig til rejsen, da man dels skal betale en taxa til lufthavnen, samt betale "terminal fee" i lufthavnen på cirka 500-700 pesos. Derudover er det jo også godt at have til lidt vand eller mad undervejs.

Ydermere koster visum ansøgningen omkring 5000-6000 pesos, som du evt. må overføre til ham, hvis han er flad. Jeg kan anbefale wwwtransferwise.com til at overføre billigt, dog kræver det, at han har en bankkonto, og det er jo ikke alle folk af beskedne midler, der har det. Så må du måske overveje Western Union eller lignende.
Jeg havde bare læst det og hørt det fra et par stykker, Men godt at vide at det ikke er nødvendigt :)

Må jeg spørge om din kæreste viste nogen papir på om hun arbejder eller studerer? For min kæreste arbejder eller studerer nemlig ikke så vi er bare bange for at den vil blive afvist pågrund af risiko for at han vil blive?

Lige en ting til, blir han nødt til at smutte ned til en agency for at reservere billet eller kan man gøre det på en anden måde? Tak på forhånd :)

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Bandcamp » 12.10.2017 17:40:32

Jay1 skrev:
12.10.2017 16:02:11
Jeg havde bare læst det og hørt det fra et par stykker, Men godt at vide at det ikke er nødvendigt :)

Må jeg spørge om din kæreste viste nogen papir på om hun arbejder eller studerer? For min kæreste arbejder eller studerer nemlig ikke så vi er bare bange for at den vil blive afvist pågrund af risiko for at han vil blive?

Lige en ting til, blir han nødt til at smutte ned til en agency for at reservere billet eller kan man gøre det på en anden måde? Tak på forhånd :)
Min kæreste har begge gang hun har søgt været færdig med en jobkontrakt, dvs. reelt arbejdsløs, og har ikke fremvist noget bevis for det. Jeg tror ikke det gør noget, at han/hun i Filippinerne hverken arbejder eller studerer. Til info er min kæreste 24 år. Tværtimod skal personen, hvis de har et arbejde, muligvis fremvise bevis for, at de må få orlov fra deres job. Ja, det virker lidt som en kommuniststat, at man ikke bare må forlade landet sådan lige.

Mth. billetter kan du læse denne tråd, hvor jeg også har svaret:

viewtopic.php?f=4&t=16305&start=15#p99617

Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Jay1 » 14.10.2017 13:33:18

Bandcamp skrev:
12.10.2017 17:40:32
Jay1 skrev:
12.10.2017 16:02:11
Jeg havde bare læst det og hørt det fra et par stykker, Men godt at vide at det ikke er nødvendigt :)

Må jeg spørge om din kæreste viste nogen papir på om hun arbejder eller studerer? For min kæreste arbejder eller studerer nemlig ikke så vi er bare bange for at den vil blive afvist pågrund af risiko for at han vil blive?

Lige en ting til, blir han nødt til at smutte ned til en agency for at reservere billet eller kan man gøre det på en anden måde? Tak på forhånd :)
Min kæreste har begge gang hun har søgt været færdig med en jobkontrakt, dvs. reelt arbejdsløs, og har ikke fremvist noget bevis for det. Jeg tror ikke det gør noget, at han/hun i Filippinerne hverken arbejder eller studerer. Til info er min kæreste 24 år. Tværtimod skal personen, hvis de har et arbejde, muligvis fremvise bevis for, at de må få orlov fra deres job. Ja, det virker lidt som en kommuniststat, at man ikke bare må forlade landet sådan lige.

Mth. billetter kan du læse denne tråd, hvor jeg også har svaret:

viewtopic.php?f=4&t=16305&start=15#p99617
Ja de er sgu ret stramme dernede for selvom man har et job dernede er det nærmest umuligt at få fri i mere end en uge -.- Men du skal ha tusind tak for hjælpen. Vi regner med at sende ansøgning næste uge og så må man vel bare håbe på det bedste :)

plandersen
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20.01.2015 07:02:21

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af plandersen » 02.11.2017 10:19:28

Bandcamp skrev:
11.10.2017 21:51:47
Jeg har selv haft min filippinske kæreste herop på turist/schengen visum henover sommeren, i 2016 og 2017. Jeg har skrevet i ansøgningen, at jeg sørger for hendes billet samt dækker alt i hendes ophold, og har aldrig vist lønsedler, og hun har rejst med kun måske 1000 pesos på sig, og har hverken kreditkort eller bankkonto at fremvise. Det har intet problem været. Hvor har du læst, at man skal fremvise 3 lønsedler? Det har jeg aldrig hørt. Jeg har også en kammerat i samme situation som mig, visum i 2015 og 2016, ingen bevis for finanser.

DOG skal du huske, at din kæreste skal sørge for at have et par tusinde pesos på sig til rejsen, da man dels skal betale en taxa til lufthavnen, samt betale "terminal fee" i lufthavnen på cirka 500-700 pesos. Derudover er det jo også godt at have til lidt vand eller mad undervejs.

Ydermere koster visum ansøgningen omkring 5000-6000 pesos, som du evt. må overføre til ham, hvis han er flad. Jeg kan anbefale wwwtransferwise.com til at overføre billigt, dog kræver det, at han har en bankkonto, og det er jo ikke alle folk af beskedne midler, der har det. Så må du måske overveje Western Union eller lignende.
Ud over terminal fee er der også for filippinske statsborgere Philippine Travel Tax på 1620p, hvis rejser foregår på economy.
http://tieza.gov.ph/travel-tax/

Det er altid en god idé at medbringe ekstra penge. De filippinske immigrationsmyndigheder er også vældig strenge i forhold til at slippe deres egne statsborgere igennem immigration ved udrejse. Rigtig mange bliver afvist, så de misser flyet og mister billetten. Risikoen for dette er særligt stor første gang, når der ingen stemper er i passet for tidligere rejser.

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af Bandcamp » 02.11.2017 10:34:07

plandersen skrev:
02.11.2017 10:19:28
Ud over terminal fee er der også for filippinske statsborgere Philippine Travel Tax på 1620p, hvis rejser foregår på economy.
http://tieza.gov.ph/travel-tax/

Det er altid en god idé at medbringe ekstra penge. De filippinske immigrationsmyndigheder er også vældig strenge i forhold til at slippe deres egne statsborgere igennem immigration ved udrejse. Rigtig mange bliver afvist, så de misser flyet og mister billetten. Risikoen for dette er særligt stor første gang, når der ingen stemper er i passet for tidligere rejser.
Travel tax har dog været inkluderet i billetten for internationale rejser de seneste par år. Men man ved aldrig, jeg beder altid min kæreste om at tage omkring 4000 pesos med for en sikkerheds skyld.

plandersen
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20.01.2015 07:02:21

Re: Hjælp - filippinsk kæreste til dk

Indlæg af plandersen » 02.11.2017 14:07:24

Det er desværre ikke helt rigtigt.

Terminal fee er inkluderet i billetten ved rejser ud af MNL og CEB

Filipino travel tax på 1620p er noget andet og gælder kun filippinske statsborgere, som bor på Filippinerne. Nogle flyselskaber inkluderer denne travel tax i billetten, hvis man booker på deres filippinske hjemmeside, men det er langt fra sikkert.

Og det er i øvrigt pænt irriterende, hvis det rent faktisk er, fordi man som udlænding jo ikke skal betale denne skat, og det nærmest er umuligt at få den refunderet. Jeg oplever mest, at den ikke er inkluderet!

Det er forskelligt fra selskab til selskab. Det er derfor vigtigt at checke, at der rent faktisk er betalt for dette. Det vil der normalt ikke være, hvis rejsen er købt igennem en OTA (et såkaldt Online Travel Agency, som fx. Expedia).

Besvar