Arbejde med opholdskort??

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Arbejde med opholdskort??

Indlæg af skaanebo » 22.08.2017 10:49:27

Ja, lad hende da endelig tage imod ansøgningen. Hun er kun skrankepave. Det er ikke hende, som skal behandle ansøgningen og tage stilling til den. Så hun kan ikke vide, om der gives afslag eller ej.

mini89
Indlæg: 122
Tilmeldt: 15.11.2015 19:52:52

Re: Arbejde med opholdskort??

Indlæg af mini89 » 22.08.2017 11:20:23

Okay tak for jeres svare.
Jeg skal nok aflevere det idag. :) Tusind tak for jeres hjælp :)

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Arbejde med opholdskort??

Indlæg af mfewk » 22.08.2017 21:06:03

Mini89 du skrev: ... hun godt tage imod ansøgning men at vi ville få afslag

Haha. Skrankemedarbejderen sagde præcis det samme til os. Han ville endda skrive på vores ansøgning, at han modvilligt tog imod min ægtefælles ansøgning og at han havde orienteret os om, at hun ikke kunne blive folkebogført.

Som du kan læse i et af mine tidligere indlæg, mødte vi samme skrankemedarbejder en måned senere, da min ægtefælle skulle søge om ID-kort. Da gik han rundt og skulle hjælpe folk med udfyldelse af blanketter. Jeg gik over til ham og spurgte om han kunne huske mig. Det kunne han, da vi kort havde talt om fodbold ved aflevering af ansøgningen (han kom fra Albanien, som skulle spille med DK dagen efter). Jeg sagde til ham, at næste gang skulle han lade være med at være så afvisende for nu havde min ægtefælle fået personnummer. :lol: :lol: :lol:

mini89
Indlæg: 122
Tilmeldt: 15.11.2015 19:52:52

Re: Arbejde med opholdskort??

Indlæg af mini89 » 23.08.2017 13:16:21

Mfewk, det har jeg også tænkt på at gøre når min mand så får hans person nr , forhåbentlig :)
At komme forbi skatteverket og hilse på den personal og sige at vi godt kunne bruge blå kortet og. Vi er blevet afvist flere gange på den måde men med andre sager. De ved ikke så meget der. Og det samme er det med migrationsverket, engang sagde at min mand ikke kunne stanna i landet og aflevere ansøgning om familiesammenføring, da han kun kan søge om det fra udlandet og ikke mens han er på besøgs visum og samtidig søger om opholdstilladelse. Men iallafall tak for dine svar og hjælp. Jeg skriver når vi har afleveret og har fået svar engang. Men hvor lang tid tog det før i fik person nr? Eller har du noget idé om hvor længe det tage nu?

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Arbejde med opholdskort??

Indlæg af mfewk » 24.08.2017 06:43:16

Ja, man er nød til at kende sine rettigheder. Ellers bliver man meget let afvist af skrankemedarbejderne.

Da min ægtefælle søgte om folkeregistrering havde hun ikke modtaget det blå kort, hvilket forsinkede processen en del. Det tog godt 5-6 uger før hun havde personummeret - hvis hun havde haft det blå kort ville det højst tage 2 uger. Hun søgte efteråret 2015.

Besvar