Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jefm
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13.07.2017 07:29:36

Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jefm » 15.08.2017 14:01:22

Hej, jeg søger lidt hjælp.
min egyptiske mand og jeg har søgt om Familiesammenføring.
d. 26 juni blev vi bedt om at at stille sikkerhedsstillelsen
d. 13 juli blev det bekræftet at kommunen havde sendt og afleveret papirene til US.
d. 3 august ringede jeg ind igen til us, for at høre hvornår vi kunne forvente svar, de sagde senest omkring den 10 august.
d. 10 august havde vi stadig intet hørt og jeg ringede ind igen, de sagde inden for en uges tid.
Idag d. 15 august følte jeg det lidt underligt at vi stadig ikke havde hørt noget, og jeg fik så kl 12.00 ind på nyidanmark.dk og der var vores sag slettet.
jeg ringede op til US og kom igennem 14:35.
her fik jeg afvide at hun godt kunne se at vi havde indgivet noget, og at vi var blevet bedt om at stille sikkerhed d. 26 juni. jeg måtte lige vente.
Da hun kom tilbage sagde hun at hun ikke måtte oplyse mig noget i telefonen, og at de havde truffet en afgørelse. jeg ville få den med post eller i e-boks idag, men jeg har intet modtaget. hun gør mig rigtig meget nervøs, da vi for et års tid siden ringede ind, og fik afvide at min mand havde fået afslag og skulle være ude efter 7 dage senest.

nu er jeg så stresset over at vi har stillet sikkerhed, vi har fået et kopi af godkendelsen af sikkerheden, men hende i telefonen lød så trist på mine vegne, !!

Er der nogen der har prøvet det samme ?
det er gået igennem eller i fik afslag ??

denmarkthai
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11.01.2017 08:11:05

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af denmarkthai » 15.08.2017 14:47:00

Når man bliver bedt om at stille sikkerhed, er det fordi alle andre kriterier er opfyldt.
Hvis du ikke modtager den i e-boks i dag, skal du nok vente på at få afgørelsen med posten.

Jeg tror ikke de må oplyse resultatet i telefonen.

Så hvis ikke jeres forhold har ændret sig siden i blev bedt om at stille sikkerhed, så er det ret utænkeligt at det resulterer i et afslag.

Jefm
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13.07.2017 07:29:36

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jefm » 15.08.2017 14:50:06

Tusinde tak for svar.
sidste år da vi fik afslag, fortalte de mig det over telefonen, hun sagde til mig at det var et afslag og vi ville få med post at han skulle være ude, ca. efter 7 dage. vi fik brevet 3 dage efter. det er derfor jeg har lidt ondt i maven af det her.

Der er ingenting der er ændret i vores forhold, alt er præcis som da vi søgte.
Jeg venter, og må se det an. men igen tusinde tak

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jacjac » 15.08.2017 18:29:37

Vores er også lige forsvundet i dag, så der er også en endelig afgørelse på vej.

Sidste år da i blev afvist, havde i stillet sikkerhed hvorefter afslag kom?

For mit indtryk er også efter jeg har talt med dem at det når sikkerheden er på plads, er man rimelig langt hvis ens forhold er uændrede.

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af closed1 » 16.08.2017 07:11:04

US beder ikke om at der skal stilles sikkerhed hvis det er et afslag .

Jefm
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13.07.2017 07:29:36

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jefm » 17.08.2017 07:24:08

Nej da havde vi heldigvis ikke stillet sikkerhed, men min bekymring er fordi kvinden fra US sagde at der er truffet en NY afgørelse. Men vi venter og ser. De kan vel ikke bare trække den tilbage, da intet er ændret

Jacjac
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16.01.2017 22:36:23

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jacjac » 17.08.2017 11:00:36

Tror ikke i skal være bekymret. Som closed1 skriver ville de ikke bede som sikkerhed hvis de afviste, det ville heller ikke være fair :)
Men forstår dine tanker, har det på samme måde mens vi venter på brevet.

Jefm
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13.07.2017 07:29:36

Re: Slettet inde fra Nyidanmark.dk

Indlæg af Jefm » 17.08.2017 16:26:50

Så har jeg snakket med US igen, 2 gange for at være sikker :lol:

begge siger at umiddelbart efter at sikkerhedsstillelsen er lavet, kan man ikke få afslag.Den ene sagde at vi ikke skulle bekymre os, og at det kom via post. Det blev sendt fra dem d. 15 og vi kan forvente det indenfor 5 dage derfra.
Hun beklagede for den person jeg havde snakket med før, og hun nok havde haft en dårlig dag på telefonen, og derved havde forvirret sig selv.

hun ved ikke 100% hvad afgørelse ønsker indeholder. Men som udgangspunkt ændre de ikke bare holdning til en sag når sikkerhedsstillelsen er lagt.

Det gav meget mere ro at hende her havde tid, og gerne ville undersøge sagen for os.
Så nu venter vi bare, og glæder os en smule

Besvar