ophør af samliv - hvad nu?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nekiam
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03.05.2017 21:34:29

ophør af samliv - hvad nu?

Indlæg af nekiam » 03.05.2017 21:50:18

Hej.
Efter at være blevet gift i min mands hjemland og senere kommet til Danmark hvor han også fik opholdstilladelse (august 2016), så blev mit samliv med min mand så problemfyldt, at politiet endelig "smed ham ud" af vores hus. Efterfølgende fik jeg kommunen til at fjerne hans adresse fra det sted jeg bor, hvor vi boede fælles.
Vi er stadig gift - han har nægtet at underskrive skilsmissepapirer gang på gang -og statsamtet leger af uforståelige grunde kispus" med mig, så lige nu har jeg opgivet.
Min man har vist sig at være narcissist i alvorlig grad, hvilket er relevant her, idet det har vist sig, at han ha haft affærer fra næsten kun et halvt år efter han kom til Danmark.
Dette samt hans gentagne vold mod mig, samt narkomisbrug mv fik mig til at sige stop.
Men.. Den kvinde, han har været utro med, er nu den kvinde han bor hos.
Jeg fik et kryptisk svar fra udlændingestyrelsen da jeg forsøgte at få af vide, om vores ophør med at bo sammen betyder at hans opholdstilladelse bliver inddraget.
Men for 3 uger sigen fik jeg en sms, fra ham, der kunne tyde på det.
Mine spørgsmål er:
- Har jeg forstået det korrekt at, når en af betingelserne for opholdstilladelsen er at vi bor sammen, så vil tilladelsen ophøre, ved hans adresse-ophør? Styrelsen fik det af vide i december. Jeg har fået garantien tilbage dog oplyste ingen mig om, at jeg fik den, men pludselig kunne jeg hæve den i banken)
- Vil han, siden vi stadig er gift, sammen med denne kvinde, kunne gøre noget for, at få lov t blive i landet?
- hvis hans tilladelse inddrages, hvor længe vil han så kunne blive i landet efter inddragelsen?
- Hvis han ikke længere må være i landet, hvad vil der så ske? Jeg er klar over, at han teknisk set så vil blive smidt ud, men det kræver jo, at politiet finder ham - så mit spørgsmål her er nok mere: hvor sandsynligt er det, at han bliver fundet og smidt ud?
- Er der konsekvenser for den nye udkårne, hvis han er blevet udvist og opholder sig ulovligt i landet? (den nye udkårne er en der "går på omgang" blandt mange mænd i byen, hun både drikker og ryger også narko, så mine følelser for hende er ikke specielt varme heller)

Jeg håber inderligt, at der er nogle, der sidder inde med viden om disse ting og kan svare mig.
På forhånd tak.

Han har stjålet enormt meget fra hjemmet for at bringe det til sin nye udkårne.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: ophør af samliv - hvad nu?

Indlæg af mh1 » 04.05.2017 18:52:04

Hvis du har fået sikkerhedsstillelsen tilbage, er inddragelsen af opholdstilladelsen i gang. Han må derfor forvente at blive udvist og udsendt, når politiet får fat i ham.

Om ikke andet vil du kunne blive skilt, når I pga uoverensstemmelser har levet adskilt (bevises ved at din mand længere har folkeregisteradresse samme sted som du) i 2 år.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar