Arbejde til Udlænding i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Arbejde til Udlænding i Danmark

Indlæg af Blossom » 24.03.2017 20:38:02

Hej,

Er der nogen der ved eller har nogle tips hvor en udlænding kan få et arbejde?
Altså en udlænding som er i gang med at lære dansk og sin uddannelse ikke kan bruges i DK.
Hvilke virksomheder er der?

Det kan være alt arbejde. Rengøring, lager osv.

Vi vil desperat gerne finde et arbejde hurtigst muligt.
Nogen der kan hjælpe hvor vi kan gå hen?
Hvem tager imod en udlænding som ikke kan så godt dansk endnu?
Altså kan man arbejde i Netto?!!!

Mange tak.

AruParuu
Indlæg: 79
Tilmeldt: 24.03.2017 09:10:10

Re: Arbejde til Udlænding i Danmark

Indlæg af AruParuu » 26.03.2017 17:06:51

Har du fået svar om din ansøgning?

Jeg havde tænkt mig at han skulle arbejde deltid med rengøring og der er et par steder inde på fx DBA man kan finde noget.

Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Re: Arbejde til Udlænding i Danmark

Indlæg af Blossom » 26.03.2017 18:30:09

Nej, det er derfor jeg spørger herinde hvor man kan gå hen, fordi ikke alle virksomheder vil have en udlænding da man skal kunne tale dansk :( :(

Nogen der har en liste med steder man kan søge?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Arbejde til Udlænding i Danmark

Indlæg af skaanebo » 26.03.2017 18:57:31

Hvilke sprog taler han? Han kunne jo begynde med at kontakte firmaer, der handler med hans land, eller landsmænd der bor i Danmark, og som måske kunne hjælpe ham til noget arbejde, og som ikke har problemer med, at han ikke taler dansk.

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Arbejde til Udlænding i Danmark

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 27.03.2017 01:05:14

Som en start kan sin ægtefælle jo altid arbejde ufaglært.
Fx. lager, rengøring, gartneri, fabrik, osv.

Mht. job i netto el. lign. tror jeg at det bliver ret svært, i hvert fald hvis det er et alm. lønnede job, da de jo så vil forvente at man kan dansk, i forhold til at hjælpe kunder mm.

Hvis din ægtefælle allerede er i DK, og har fået opholdstilladelse, så er det bare at lave et CV og uopfordrede ansøgninger, og så ud til alle virksomheder med dem. Gør det evt. igen efter 2-3 uger, og så igen. Så ved de at det er en person der virklig vil det her, og ikke bare søger job fordi "man skal". :)

I skal nok regne med at det nok ikke er verdens bedste job, med en super løn, men en start er en start. :) Og når man har en dansk arbejdsgiver på CV'et er det nemmere at finde et nyt (og bedre) job senere hen, da man så har en reference det nye job kan ringe til for at tjekke op på om man er kommet på job hver dag, har lavet noget osv.

Held og lykke med jobjagten :)

Besvar