Skilsmisse med barn - kan han blive?

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LLI
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20.01.2017 21:31:13

Skilsmisse med barn - kan han blive?

Indlæg af LLI » 20.01.2017 21:54:12

Hej,

Min mand og jeg har valgt at gå fra hinanden, hvilket betyder vi skal skilles.

Vi blev familiesammenført i DK i 2012, og siden da har han både arbejdet (i forskellige små jobs) og uddannet sig til social og sundhedshjælper, samt med han lige har søgt ind på studiet til social og sundhedsassistent.

I 2013 fik vi vores lille pige, som i dag er ca. 3,5 år - vi har fælles forældremyndighed over hende, og det skal vi forsætte med efter skilsmissen, samt med han naturligvis også skal have hende - om det bliver som weekendfar eller en anden løsning ved vi ikke endnu.

Når jeg læser på "Ny i DK", kan jeg se, at grundlaget kan ændres og følgende punkter tages i betragtning.

•Udlændingens tilknytning til det danske samfund herunder hvor lang tid, udlændingen har været i Danmark.
•Alder, helbredsforhold og andre personlige forhold.
•Tilknytningen til personer, som bor i Danmark.
•Konsekvenser for herboende nære familiemedlemmer.
•Manglende eller lille tilknytning til hjemlandet.
•Om udlændingen vil lide overlast i hjemlandet

Ud fra disse punkter tænker jeg, at han har en god chance for at blive, dog bekymre sidste punkt mig, idet han ingen overlast vil lide i sit hjemland, hvor han har sin familie samt 3 andre børn på 5, 10 og 12 år.

Generelt er min store bekymring, at han bliver udvist, idet hverken jeg eller vores datter har nogen interesse i det, og såfremt der er en risiko for det, må vi jo finde en anden måde at leve på, så han stadig kan blive her.

Er der nogen her der har erfaringer på dette punkt, og evt. kan hjælpe os, så vi sikre han ikke bliver udvist?

/LLI

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Skilsmisse med barn - kan han blive?

Indlæg af closed1 » 21.01.2017 09:13:52

Hvis et barn har normalt samvær med begge sine forældre så får man opholdstilladelse pga. barnet . Man kan jo ikke bede et barn rejse fra Randers til shanghai hver anden weekend for at være sammen med sin far eller mor.

Besvar