Familiesammenføring med sin mor?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
wamik
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29.10.2016 13:48:02

Familiesammenføring med sin mor?

Indlæg af wamik » 29.10.2016 14:17:02

Jeg har en svigersøn som er kommet til Danmark via EU-reglerne, han er fra Albanien, men har boet i Grækenland med min datter.
Hans familie er ramt af en tragedie, hans far døde efter fald fra stige i Grækenland.
I følge Albansk tradition, skal min svigersøn nu tage sig af sin mor, og som jeg læser det, er det så godt som umuligt i Danmark.

Hvilke muligheder har han, hvis de flytter til et andet EU-land, er det så nemmere, at blive familiesammenført med sin mor? og hvis det er, kan hun så senere komme til Danmark?

På forhånd tak.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring med sin mor?

Indlæg af mh1 » 29.10.2016 22:11:59

Det er også meget op ad bakke efter EU-regler, desværre, for der skal gå noget tid, hvor moderen forsørges af ham, før der er en chance. Man skal nemlig bl.a. godtgøre en økonomisk afhængighed. Den kan så også godtgøres ved dokumentation for at han forsørger hende 'på afstand', dvs. sender hende penge til forsørgelse, men det skal jo stå på i nogen tid, før det duer til noget.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar