Job og løn krav i Sverige under familiesammenføring.

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Amerko
Indlæg: 43
Tilmeldt: 21.11.2013 13:01:22

Job og løn krav i Sverige under familiesammenføring.

Indlæg af Amerko » 26.09.2016 13:17:05

Hej alle,

Hvad er job krav og løn krav, hvis man vil have sin kone og barn til Sverige som familiesammenføring ?

Hvor meget skal man tjene mindst om måneden og skal de være en fast job man har ?

Mange tak på firhånd til alle :)

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Job og løn krav i Sverige under familiesammenføring.

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 26.09.2016 22:16:21

Der er som sådan ingen krav, udover at I kan leve på den løn. Regn med mindste socialhjælp. Der er flere/mange der har fået fs i SV på en dansk SU. Så kravet er meget lavet.

Er lidt usikker på om det skal være et fast job, altså en 6 mdr kontrakt er jo ikke fast, men ville være nok. Sikkert også mindre. De vil jo se ansættelseskontrakt når I søger fs.

Tænker også at det ikke er holdbart ikke at have et job, inden du/I flytter. Enten i DK eller SV.

Lina441
Indlæg: 60
Tilmeldt: 28.10.2015 11:48:21

Re: Job og løn krav i Sverige under familiesammenføring.

Indlæg af Lina441 » 27.09.2016 10:20:03

Hvad med hvis man har et formue, penge f.ex er det ok?...

Amerko
Indlæg: 43
Tilmeldt: 21.11.2013 13:01:22

Re: Job og løn krav i Sverige under familiesammenføring.

Indlæg af Amerko » 27.09.2016 10:21:28

Tak AllYouNeedIsLove.

Jeg har lige nu et fast job og er flyttet til Sverige, har en lejlighed der over. Vi har for ca. 4 måneder søgt om familiesammenføring. Det eneste som jeg vil vide, hvis jeg mister mit job inden min ansøgning skal godkendes den dag det bliver, at de ikke vil godkende den alligevel fx. hvis jeg ikke opfylder betingelserne inden for indtægter eller jobs, timer, fast job... osv.

Jeg vil bare vide på forhånd hvad jeg skal have klar den dag de skal tjekke min ansøgning igennem. Men hvis der ikke er rigtig nogle krav om det at jeg skal bare kunne forsørge min familie så er det fint. Skal nok arbejde i Netto hvis det skulle være :)

Besvar