Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rhino
Indlæg: 71
Tilmeldt: 14.09.2009 23:57:59

Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af rhino » 17.05.2016 02:49:42

Hej

Jeg har brug for hjælp.

Jeg bor i malmø sammen med min kone og søn. Jeg har dansk pas og arb i DK. Vi har i dag fået brev fra migrationsverkert om min kones permanent uppehålskort . De skal bruge dokumenter fra mig fra periode 2010 til 2015. Og så skal vi bevise vi har boet sammen de sidste 5 år.

Sagen er at jeg fra 2010 til 2011 boet på co addresse . Fik først min egen lejebolig fra 2011 og har boet der siden. Men jeg har kun en andrahands kontrakt fra co addresse . Pengene fik lejeren kontant . Desuden har jeg kørt på arb med min kollega i hans bil i to år indtil jeg fik min egen bil i 2012 . Vi delte bro regning .

Mit spørgsmål er hvordan skal jeg dokumentere disse oplysninger til migrationsverket . Fra 2011 kan jeg godt dokumentere på min egen bolig .

Og så kan jeg ikke trække bankudskrifter helt tilbage fra 2010 ?. Hva fanden gøre jeg? Havde jeg bare vidst , så havde jeg printet dem hver måned , men det er forsent nu.

Risikere jeg at konen får afslag på sit PUT kort og bliver sendt hjem efter at havde boet i Malmø i 6 år , fordi jeg ikke har gemt alle dokumenter siden 2010 ?.

I tilfælde af afslag hvad gøre jeg så ? Min søn går i forskole og planen var min kone skulle starte op i skole efter sommerferie .

Alt hjælp og råd modtages med åbne arme.

rhino
Indlæg: 71
Tilmeldt: 14.09.2009 23:57:59

Re: Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af rhino » 17.05.2016 03:13:55

Lige en rettelse : Det er PUK kort hun har ansøgt og ikke PUT , som udstedes efter svenske regler . Vi har søgt efter EU regler , da jeg har dansk pas og arb i DK.

Og en anden ting , så har alle dem jeg kender , der har fået PUK til deres koner el mænd , skulle dokumentere de sidste tre år , så forstå ikke jeg skal helt tilbage til 5 år. Jeg tror jeg maks har noget liggende de sidste 3 år i form af brobizz ture , bankudskrifter , div regninger fra EL , tlf , internet .

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af skaanebo » 17.05.2016 13:08:57

Der er ingen andre end dig selv du kan give skylden for dårlig planlægning og manglende indsamling af dokumentation. Så du må jo bare aflevere det, du har og håbe på det bedste.

Hvis du for fem år siden søgte råd hos ÆUG, fik du med garanti besked om, at du skulle sørge for at kunne dokumentere alt i løbet af femårsperioden.

rhino
Indlæg: 71
Tilmeldt: 14.09.2009 23:57:59

Re: Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af rhino » 18.05.2016 14:32:28

Sket er sket . Kan ikke går tilbage og rette op på det . Nu må jeg kigge fremadrettet .

I " værste " fald så forlænger de hendes opholdskort med 5 år igen og så kan jeg igen søge PUK . Men jeg tænkte på om det er anderledes , hvis jeg søger efter svenske regler . Hvordan søger man det ? For jeg læser her at folk kan enten søge efter EU regler eller svenske regler . Hvad er forskel ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af mh1 » 18.05.2016 14:45:44

Søger hun efter svenske regler, så er det bare hende, som skal bevise at have boet i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG

rhino
Indlæg: 71
Tilmeldt: 14.09.2009 23:57:59

Re: Bevise reelt ophold PUT kort .hjælp

Indlæg af rhino » 18.05.2016 16:11:09

Ok . Så dvs hvis vi søger efter EU regler , så er det mig der skal bevise og hvis vi søger efter svenske regler , så er det hende der skal bevise . ? Er det korrekt forstået ? Og hvornår kan hun egentlig søge efter svenske regler ?

Og sidst ikke mindst , skal hun dokumentere tilbage fra hun kom til landet til i dag , at hun har boet i Sverige , også hvis hun søger efter svenske regler ?

Besvar