CPR Nummer

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Delfinus
AUG Board
Indlæg: 51
Tilmeldt: 09.06.2007 00:11:02
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 14.07.2007 09:22:17

Jeanne skrev:Hej Anne

Ja jeg kan faktisk allerede grine af det nu synes det bliver mere og mere vanvittigt :) God ide med at skrive det hele ned, det kunne være meget sjovt at læse det om nogle år... Jo jeg tror jeg vil prøve at ringe til SKAT og håbe på jeg kan snakke med hende der sidder med det. De tog en kopi af brevet fra US og der står jo i at FS er bevilliget efter §9 så der burde ikke være så meget at rafle om, men tør ikke tro på at der ikke kan blive lavet en fejl alligevel før jeg ser det...

Damen på folkeregistret sagde også at min mand måske kunne få den samme læge når vi var gift, men hun kunne ikke love noget, så vi må bare vente og se.

Men som du siger ved vi at det nok skal lykkedes en dag at få styr på det hele - det går da ihvertfald i den rigtige retning, det er os det der holder humøret oppe hos os begge :D

MVH ´Jeanne :)

Hej Jeanne,

I er da mere end uheldige. Når man tror at det ikke kan blive værre, så bliver det det alligevel. Føler virkelig med jer.
Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke har lavet skattekortet til jer, da I var på skattecenteret? - Det er så vidt jeg ved, helt almindelig procedure. De lavede det også med det samme til min mand.
Du må slå knytnæven i bordet og kræve at de nu tager sig sammen og behandler jer som ligeværdige mennesker! Det kan ikke være rigtigt at I skal behandles på denne måde! Jeg synes det STORT at I kan holde humøret oppe og I burde få en medalje for udholdenhed - jeg ved at mange andre ikke ville kunne klare det.

I ønske alt det bedste, held & lykke.

Fra Delfinus og mand

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 14.07.2007 12:26:38

Hej Delifinus

Tak for de søde ord :)
Vi fik faktisk min mands skattekort ind ad døren igår med et fradrag på næsten 8500kr så det brokker vi os skam ikke over. damen på skattecenteret sagde bare at han ikke kunne få sit personfradrag fra 2006 men at jeg derimod skulle have dette. De har da godt nok os sendt mig et nyt skattekort, men der er ikke de store ændringer i det så jeg forstår ingen ting lige nu... Er det fordi min mand alligevel har fået det fra 2006 eller er vi bare blevet snydt?

MVH Jeanne

Delfinus
AUG Board
Indlæg: 51
Tilmeldt: 09.06.2007 00:11:02
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 14.07.2007 14:40:26

Jeanne skrev:Hej Delifinus

Tak for de søde ord :)
Vi fik faktisk min mands skattekort ind ad døren igår med et fradrag på næsten 8500kr så det brokker vi os skam ikke over. damen på skattecenteret sagde bare at han ikke kunne få sit personfradrag fra 2006 men at jeg derimod skulle have dette. De har da godt nok os sendt mig et nyt skattekort, men der er ikke de store ændringer i det så jeg forstår ingen ting lige nu... Er det fordi min mand alligevel har fået det fra 2006 eller er vi bare blevet snydt?

MVH Jeanne
Hvis der ikke er nogen forskel synes jeg du skal prøve at ringe til dem og spørge... I skal nemlig bare skrabe til jer hvor I kan, efter alt det i har været igennem. Og super dejligt at han nu har et fradrag på 8500,- Det burde kunne hjælpe lidt på økonomien ;-)

MrsJones
Indlæg: 66
Tilmeldt: 23.09.2008 18:06:40
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af MrsJones » 26.09.2008 22:05:31

Hej Jeanne,

Jeg har lige læst denne tråd igennem og kan se du og din mand er nået en del længere i processen end min mand og jeg. Grunden til det lige var dig jeg bed mærke i er at vi også kommer fra Ballerup :D

Det lyder til Ballerup kommune som altid laver rav i den og gør alting vanskeligere end det burde være.

Vi indgav vores ansøgning om familiesammenføring her d. 29/8-2008 og venter stadigvæk på svar. Vi har intet hørt endnu og da jeg ringede derind, ja der ville de ikke kigge efter noget før vi havde fået det første brev med sags nummeret på. Øv øv. :? :x

Jeg tænkte dog på om du ville dele jeres erfaring med os? Sådan hvordan vi evt tackler Ballerup kommune og Skat osv når vi engang når SÅ langt.

Vi synes allerede vi har kæmpet SÅ længe. Det tog os 11 mdr bare at få det sidste stykke papir for at blive gift i Sverige. De var ikke meget for at skrive OK til at min mand og jeg ikke er beslægtede... Han er fra Cameroun og jeg er dansk... jo jo, vi ligner hinanden SÅ meget kan du nok regne ud :wink: :lol: Sarkasmen står vist om mig lige nu... 8)

Her i Ballerup synes jeg dog hurtigt man kan komme til at føle sig lidt Palle alene i Verdenen fordi der bare ikke rigtig er "normalt" at se blandede par herude. Så man bliver opserveret som en museums genstand hvilket kan være lidt kedeligt, meeen vi klarer os endnu.

Kærligheden besejrer alt... vores gør ihvertfald :)

Håber at høre fra dig. Jeg har msn messenger hvis det er, jeg giver den gerne videre :)

Knus,
Mrs Jones
Jeanne skrev:Efter en længere snak med folkeregistret som fortalte mig at de ikke havde modtaget skemaet om cpr nummer til min mand måtte jeg et ekstra visit på kommunen :roll: så de kunne kopiere pas og OT igen. Senere samme dag ringede damen fra folkeregistret til mig og gav mig min mands cpr-nummer. Pudsigt nok fortalte hun mig at den læge vi havde ønsket ikke tog imod flere patienter så vi skulle nok vælge en ny,men de papirer vi havde skrevet lægevalg på havde hun jo aldrig modtaget??!!! Hvor er jeg bare TRÆT af folk der lyver!!!!!
Nå men vi tog på skattecenteret i Ballerup, og jeg var rigtig forberedt på hvad jeg nu skulle fremlægge af Ronni´s guldkorn, men det var til ingen verdens nytte, hun kiggede på det og sagde det er fint jeg giver det videre. Jeg sagde naturligvis at vi skulle have det helt tilbage fra indrejsedatoen, og hun svarede bare ja ja det skal jeg nok sige videre. Det var ikke rigtig godt nok for mig for jeg ville være sikker, men det blev jeg ikke for hun blev bare ved med at sige at det ikke var hende der skulle lave det og at det jo kom an på om han var under §7 eller §9, dertil svarede jeg at han var under §9 hvilket betød at han skulle have det fra indrejsedatoen, men hun svarede bare at hun ikke kunne huske hvilken af dem der var for indrejsen af, men jeg jo selvfølgelig havde mulighed for at klage hvis jeg var utilfreds med afgørelsen. Nu har vi ventet en uge og har stadig ikke modtaget nogen, så jeg håber virkelig snart der sker noget, min mand er ved at være rigtig meget utålmodig.

Er jeg den eneste herinde der bare er super uheldig med alt i øjeblikket???
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

Besvar