Danskundervisning.

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Karakus
Indlæg: 82
Tilmeldt: 15.02.2011 20:01:45

Danskundervisning.

Indlæg af Karakus » 15.08.2011 13:21:08

Hej alle,

Jeg overvejer at min kæreste skal starte til danskundervisning, når han er på besøg i Danmark på visum. Jeg har kigget en del på Lærdansk sprogcentre - http://www.laerdansk.dk/.. er der nogle der har erfaringer med dem? Vil være sikker inden jeg begynder på noget som helst.

Tak på forhånd :)

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Danskundervisning.

Indlæg af closed1 » 15.08.2011 14:16:11

der er gratis sider på nettet til en start www.danskherognu.dk

og www.turbo-dansk.dk

Darkh
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29.07.2011 11:48:36

Re: Danskundervisning.

Indlæg af Darkh » 23.08.2011 10:27:46

Min kone går på netdansk.eu. Vi bor i udlandet, og der ikke findes lokal dansk undervisning, så vi så dette som den bedste løsning, da hver modul hun består, samtidig vil forkorte tiden hun skal bruge i skolen, når vi engang flytter til Danmark. vi har kombineret netdansk, med at hun går på "lærDansk" skolen, de par gange om året vi er i Danmark.

De første 3 moduler, var forholdsvis nemme, og hun bestod dem på ca. 6 måneder. Hun er lige startet på Modul 4 her efter sommerferien og det ser ud til at den bliver hård at komme igennem, da man i dagligdagen ikke hører og taler meget dansk. Så dette modul vil sikkert tage et halv års tid online, og så må vi se hvor langt hun er, når hun igen i januar tager et par ugen på skolen i Danmark.

Prisen per lektion online er DKK 80,-, og der er 6 lektioner hver uge.
På LærDansk skolen er prisen ca. det samme, men der er flere lektioner per uge. Min kone syntes at Netdansk er lidt kedelig, men hun elsker at komme på selve skolen, når vi er i Danmark, da det alt andet lige, er sjovere og bedre at der er klassekammerater, og der er bedre adgang til lærene.

Skolen har samtidig med, allerede givet hende sin "egen" omgangskreds i Danmark, som hun besøger privat, og en af dem har endda besøgt os i udlandet

Besvar