kunstig befrugtning

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tessa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28.02.2011 23:10:45

kunstig befrugtning

Indlæg af tessa » 28.02.2011 23:30:07

hej....
mig og min udenlandske mand, (han har været i dk i næsten 4 år, har job og taler godt dansk og har et fint netværk) står i den situation at vi gerne vil have børn vi har pt prøvet i 3 år og er nu i den første del af behandlingen med kunstig befrugtning, dvs forundersøgelser...... hverken min mand eller jeg er troende men alligevel er min mand modstander af at få hjælp til at få børn, han mener det er gud eller skæbnen der "bestemmer" det og ønsker ikke at få kunstig befrugtning. Er der nogle der har stået i den situation? Han vil jo rigtig gerne have børn men er jo alligevel præget af holdninger og normer fra venner og familie og til dels sin tro selvom han siger han ikke er.....
det fylder meget hos os, vi er ikke helt unge mere, og jeg har svært ved bare at lade skæbnen bestemme da tiden går og alderen trykker, mener også skæbnen kan bestemme i regensglasset.... er der nogle der har erfaring med dette?
knus

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: kunstig befrugtning

Indlæg af mh1 » 01.03.2011 10:12:54

JEG har børn, men min mand har ikke, dvs. vi ikke har et fælles, formodentlig pga min alder. HAN er sådan indstillet, at hvis han skal have et barn, skal det bære hans DNA. Nu er han så også lidt mere end 'højtids-religiøs' men dog ikke sådan meget religiøs. Så vi har slået os til tåls med at vi ikke får noget fælles barn. Det er selvfølgelig lettere for mig, der har 2 stk. bærere af mit DNA ...
mh
Rådgiver for ÆUG

tessa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28.02.2011 23:10:45

Re: kunstig befrugtning

Indlæg af tessa » 01.03.2011 14:44:11

ja hvis hans dna ikke var med i det kunne jeg bedre følge det, men det er nu hans sæd der skal bruges... men det er det at det ikke bliver undfanget fra naturens side der er hans bekymring/problem..

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: kunstig befrugtning

Indlæg af krikris » 01.03.2011 21:39:55

Jeg står i samme situation som mh, børn men ikke med min mand som heller ingen børn har, sandsynligvis også grundet min alder, men som han sagde, det vidste han fra begyndelsen. Vi håber at flytte til hans hjemland inden for den nærmeste årrække og så istedet evt. adopetere der, for det er meget enkelt i hans hjemland.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: kunstig befrugtning

Indlæg af mh1 » 01.03.2011 22:09:18

Hvis i 'bare' skal have hjælp til at få jeres selvproducerede to små celler til at smelte sammen, forstår jeg heller ikke hans betænkeligheder.

Her til lands (Tyrkiet), hvor ca. 99% af befolkningen er muslimer af en eller anden observans og moskeerne hver eneste fredag er så velbesøgte at dem, der kommer lidt sent, ikke kan få plads indendørs, men må lægge sig på knæ udenfor, er der ikke de store betænkeligheder ved den slags 'kunstig' befrugtning. Stormuftien har også sagt god for det.
mh
Rådgiver for ÆUG

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: kunstig befrugtning

Indlæg af SKH » 05.09.2011 14:56:39

Her i landet (Uganda) forventes det, at kvinden finder sig en sæddonor (en anden mand, ikke fra en klinik) uden at fortælle ægtemanden noget. Ufrivillig barnløshed bliver traditionelt betragtet som kvindens problem, og folk ved stort set intet om kunstig befrugtning, hormonbehandling eller lignende.

Jeg tror dog ikke, nogen ville have problemer med hormonbehandling eller indsætning af et befrugtet æg fra ægtefællerne, men det bliver af de fleste betragtet som ekstremt vigtigt, at det er mandens DNA, der bliver videreført (derfor skal kvinden løse barnløshedsproblemet uden at fortælle ham hvordan. De ved så typisk heller ikke, at man kan få foretaget faderskabstest.). Barnløshed er en af de mest typiske årsager til skilsmisse overhovedet.

Befolkningen her er overvejende kristen af forskellige afskygninger.

Besvar