Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sibb
Indlæg: 15
Tilmeldt: 15.04.2010 20:16:37

Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Indlæg af sibb » 29.08.2010 15:49:04

Vi bor i Københavnsområdet og min russiske kæreste er efterhånden begyndt at kede sig. Hun er her på turistvisum og kan derfor ikke arbejde eller gå i sprogskole endnu. Jeg søger derfor nogle ideer til aktiviteter, hvor det er ok at deltagerne er engelsktalende (eller russisk). Det vigtigste er at hun kommer ud og møder andre mennesker. Alle forslag mellem himmel og jord er velkomne.

sandmonkey
Indlæg: 47
Tilmeldt: 17.01.2010 21:20:27

Re: Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Indlæg af sandmonkey » 06.09.2010 16:48:16

Ja, det er virkelig synd at de skal sidde og trille tommelfingre mens vi venter på afgørelsen.. men sådan er det nu engang.. jeg sætter manden igang med alt hvad jeg kan finde på - for at han netop ikke skal kede sig..

Men noget vi har været meget glade for er den gratis danskundervisning man kan få hos kalejdoskop og Bethesda.. Det er rigtig godt. De kommer igang med at lære sproget og de møder en masse mennesker med lignende historier som dem selv.

Kalejdoskop koster 150,- om måneden for betaling af bøger samt morgenmad og de har undervisning mandag og fredag.

Bethesda er helt gratis og ligger ved Israels plads - der er undervisning tirsdag og torsdag.

se mere her: http://www.bethesda.dk/index.php?action ... 76&menu=12
og her: http://www.kalejdoskop.dk/Default.aspx?ID=451

held og lykke med det

:)

Betoncirkeline
Indlæg: 189
Tilmeldt: 30.08.2009 22:20:48

Re: Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Indlæg af Betoncirkeline » 10.09.2010 22:24:59

Jeg kan kun give sandmonkey ret. Lige prøcis de to skoler har min mand også gået i, og det har virkelgit været godt!
Han har allerede fået et godt netværk på den måde!

Held og lykke med det:-)

sonaz40
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17.09.2010 11:24:46
Kontakt:

Re: Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Indlæg af sonaz40 » 17.09.2010 14:14:54

Har hun prøvet af komme i kontakt via dansk-russisk-forum.dk ?

abeloneto
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17.09.2010 14:07:49

Re: Min kæreste keder sig - aktiviteter på et turistvisum?

Indlæg af abeloneto » 18.09.2010 21:44:45

Hvad med at melde sig ind i et sportscenter – spille squash, svømme, gå til ridning.
Det er vigtigt, at hun finder noget rart at få tiden til at gå med, ellers går selv den stærkeste kvinde i depri.
Jeg duer heller ikke til at lave ”ingenting”.

Besvar