Sprogskole eller mødegrupper i åbenrå egnen

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Brian35
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14.09.2007 17:56:10
Geografisk sted: Rødekro - Danmark

Sprogskole eller mødegrupper i åbenrå egnen

Indlæg af Brian35 » 20.10.2008 19:56:52

Hejsa.

Min Marokkanske kone er ved at være træt af at gå hjemme, vi venter stadig på opholdstilladelsen. Vi er røget i 7 månders køen. vors sag skal være færdig behandlet senest den 8 febura.

Så er det at jeg vil høre om der er nogle her inde som kender nogle møde steder eller eller skoler hvor man kan fortage sig et eller andet så hun ikke skal gå hjemme hele tiden. Det skal være omkring åbenrå egnen.

Mvh
Brian Jørgensen

Rie
Indlæg: 25
Tilmeldt: 01.08.2008 21:37:09
Geografisk sted: Odder, Dk

Indlæg af Rie » 22.10.2008 20:07:55

Nu kommer jeg fra Odder, men jeg har følgende forslag:
prøv at kontakte Indre mission/Frelsens Hær i dit område - de har mange steder gratis sprogskoler ellers kender de nok til muligheder. Kontakt evt din kommune - integrationsvejleder hedder det her - og spørg til muligheden om at starte på sprogskole mens i venter - min mand startede, da vi fik kvitteringsbrevet i marts og vi har nu endelig fået OT. Det giver ham lidt at fylde hverdagen med - forhåbentlig bliver han ansat det sted han skal ud på i morgen - krydser fingre :) :) Kommunen kan muligvis også hjælpe med information i dit lokalområde

Held og lykke

Besvar