Legalisering af Kenyansk fødselsattest

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ulrik72
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28.12.2014 16:12:23

Legalisering af Kenyansk fødselsattest

Indlæg af ulrik72 » 04.11.2018 20:20:25

Hej
Jeg blev gift med en kvinde fra Kenya i 2015 og fik foretaget en familiesammenføring af hende og hendes datter (7 år gammel på daværende tidspunkt).

Nu her 3 år efter ønsker jeg at adoptere datteren, og igangsatte forløbet vis statsforvaltningen.

Jeg fik svar tilbage at de ikke ville godkende datterens fødselsattest (de har højre krav end udlændingsstyrelsen), og de vedlage en vedledning til hvordan fødselsattesten skal blive legaliseret i Kenya.

Vi er nød til at sende datterens dåbsattest til min kones familie i Kenya, så de kan håndtere legalisering.

Men, jeg er bekymret for om mit formelle engelsk er godt nok til at jeg kan oversætte vedledningen så den ikke kan misforståes, så jeg håber at nogen her kan hjælpe os, på forhånd tak, og her følger vedledningen:

Legalisering foretages ved, at dokumentet skal have følgende påtegninger og i nævnte rækkefølge:
1. Den udstedende myndigheds overordnede myndighed skal ved en påtegning bekræfte, at dokumentet er underskrevet af en person, der er bemyndiget til at udstede dokumentet. Det vil typisk være det ministerium, som den udstedende myndighed hører under.
2. Kenyas udenrigsministerium skal herefter ved en påtegning bekræfte den overordnede myndigheds underskrift.
3. Den Danske Ambassade i Kenya skal endeligt ved en påtegning bekræfte udenrigsministeriets underskrift.
Alle påtegninger skal påføres det originale dokument.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Legalisering af Kenyansk fødselsattest

Indlæg af mh1 » 04.11.2018 20:33:06

Det ser ud til at være endda lidt mere indviklet end Statsforvaltningen er klar over.

Først skal dokumentet verificeres af en behørigt autoriseret notar. Notaren skal kunne fremvise dokumentation på at være blevet autoriseret af den kenyanske Højesteret. Det notariserede dokument skal derpå FØRST til Inderigsministeriets Civilafdeling, og derpå til Udenrigsministeriet, som udsteder et brev vedr. dokumentet. Derpå skal dokumentet til den relevante ambassade. Proceduren må forventes at tage op til et par uger.

Læs her: https://capitaregistrars.co.ke/legaliza ... -in-kenya/

Der er også en e-mail og tlf.nummer til nogen, som lover at kunne hjælpe (jeg kender INTET til dem, men oplysningerne mht. fremgangsmåde virker troværdige) mod betaling, forstås.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar