Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse og økonomisk sikkerhed

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bolind
Indlæg: 80
Tilmeldt: 27.12.2013 10:28:37

Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse og økonomisk sikkerhed

Indlæg af bolind » 04.08.2017 11:36:48

Vi står overfor at skulle forlænge min kones midlertidige opholdstilladelse som familiesammenført efter danske regler.

Opholdstilladelsen blev givet første gang i Maj 2015, og forlænget i November 2015 (der var kun et halvt år tilbage på hendes pas, så derfor så hurtigt.)

Vores økonomiske sikkerhedsstillelse løber ligeledes fra Maj 2015 og, som det ser ud lige nu, fem år frem.

Min kones pas udløber medio 2020.

På nyidanmark.dk skriver de meget om, at den økonomiske sikkerhedsstillelse skal fornys, hvis den er lavet efter 2011 (det er vores) men i vores tilfælde er det lidt lige meget, da den nye, midlertidige opholdstilladelse alligevel ikke kommer til at gælde længere end passet gør.

Hvad gør vi? Det er ikke nogen stor sag for os at forlænge den økonomiske sikkerhedsstillelse, så spørgsmålet var om man ikke bare skulle gøre det, men til hvornår?

FCV
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18.12.2014 08:59:28

Re: Forlængelse af midlertidig opholdstilladelse og økonomisk sikkerhed

Indlæg af FCV » 04.08.2017 14:27:33

Hej,
Jeg har haft de samme spørgsmål i forbindelse med forlængelse af opholdstilladelsen.
Svaret er at sikkerheden skal være gyldig i den tid du forventer at tilladelsen bliver forlænget til, dog mindst et år frem.
Jeg fik også at vide at det normalt kan forlænges i op til 4 år frem.
Dvs at jeg vil i hvert fald sikre mig at vores er gældende i 5 år frem samt at hendes pas også skal gælde i mindst 4 år, således at vi ikke skal forlænge så tit og betale den dertilhørende gebyr.
vh.
Felipe

Besvar