Avisbud?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
slinky
Indlæg: 40
Tilmeldt: 28.07.2008 22:18:37

Avisbud?

Indlæg af slinky » 19.09.2008 16:02:05

Hejsa,

min mand og jeg går og veeeenter på at der sker noget i vores fs sag. Den er lige indleveret, så der er jo en rum tid endnu.

han keder sig meget, og vi leger lidt med tanken om at han skal gå med aviser?

Er der nogen der har erfaringer med dette, og evt ved hvor man skal henvende sig? Da det jo skal være de reklamer vi alle får, og ikke dem man skal op og hente personligt...

Mvh Slinky
Senest rettet af slinky 25.12.2008 20:19:03, rettet i alt 1 gang.
Kærligheden overvinder alt

matildeudenh
Indlæg: 173
Tilmeldt: 19.12.2007 21:57:11

Indlæg af matildeudenh » 19.09.2008 22:23:46

Din mand må under INGEN omstændigheder arbejde mens I venter på FS - han har ikke arbejdstilladelse før han har opholdstilladelse, og selv frivilligt arbejde er ikke tilladt. Det er ret frustrerende, men sådan er det.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 04.10.2008 10:09:01

Hej Slinky.
SOm skrevet ovenfor - din mand må ikke arbejde før han har fået sin opholds- og arbejdstilladelse. Faktisk kræver de fleste arbejdsgivere at se opholds- og arbejdstilladelsen, når de ansætter udlændinge. Når dette er sagt kan jeg da godt "øse" lidt af min erfaring vedr. job som avisbud, hvis han stadig leger med tanken, når OT er i hus.
Min mand havde lidt svært ved at finde job i starten og ville derfor også prøve sig som avisbud. Jeg valgte så at tage med den første tur for lige at komme ind i det og lære ruten og vejnavnene at kende. Så vi stod op kl. 4 om morgenen og så afsted. Og sikke en morgen. Det var koldt og mørkt. Vi havde et kæmpestort nøglebundt at slås med hver gang vi skulle ind i en opgang. Op og ned ad trapper til 3., 4. og 5. sal. Jeg væltede på cyklen og slog mig. Tiden var knap. Vi småskændes. Så manglede der aviser, måtte derfor cykle 2-3 km. for at hente flere fra lageret og tilbage igen. Nej, det var en forfærdelig morgen! Vi ringede om formiddagen og sagde, at det altså ikke var noget for os. Hvis så bare lønnen var det værd, men det er den ikke! Nu er det en sjov historie vi griner ad, men det var bestemt ikke sjovt den morgen :-).
Men altså, jeg tager hatten af for dem der gør det og vi er jo alle forskellige, og jeg er da sikker på at der er avisbude derude, som er glade for deres job og som varmt vil anbefale din mand at give det en chance - så kan man jo altid springe fra, hvis det bliver for meget.
Det var altså vores lille historie. Held og lykke med det hele til jer 2.

Besvar