Flytning til DK fra Sverige

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bak1885
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25.11.2016 14:39:08

Flytning til DK fra Sverige

Indlæg af bak1885 » 25.11.2016 14:49:57

Hej

Min kone har lige fået opholdstilladelse efter EU-reglerne godkendt, og den vil træde i kraft, så snart en adresse haves i DK.

Vi kan godt flytte vores adresse hjem til DK, hvor vi vil stå uden institution til vores datter. Samtidig har vi 3 måneders opsigelse på lejligheden i Sverige og en institution til vores datter.
Jeg er med på, at der ved folkeregistrering i DK rettes en henvendelse til de svenske myndigheder om, at vi nu er flyttet til DK med det resultat, at vi ikke længere er boende i Sverige og dermed heller ikke kan benytte os af deres ydelser.

Mit spørgsmål er: er der andre, der har stået i den situation, hvor de i denne overgangsfase har registreret sig som boende i DK og stadigvæk har kunnet benytte sig af vuggestuen for sit barn?
Vi er ikke ude på at snyde nogen, men søger blot en praktisk overgang, hvor vi stadig kan få passet vores datter mens min kone kommer i arbejde, en ny institution i DK er på plads, flytningen er fuldendt og vores lejekontrakt udløber.

Besvar