uudnyttet personfradrag

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ninaj
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17.07.2011 02:27:08

uudnyttet personfradrag

Indlæg af Ninaj » 03.12.2015 11:14:10

Hej,

Jeg er ikke sikker på om vi har modtaget det rigtige fradrag for 2013. Måske nogen kan hjælpe.

Min mand ankom til DK i maj 2013 og fik opholdstilladelse i juni 2013. Han har arbejdet fra juli-december 2013. Han har fået fradrag for de mdr han har arbejdet, men ikke for hele året. Som jeg har forstået på andre og jf. denne regel: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1800203&vId=0
så burde man kunne få fradrag for HELE 2013, selvom man kun har opholdt sig i landet en del af året.

Jeg har tidligere skrevet og spurgt Skat, men de siger at han har fået sit fradrag, da hans indtægt i 2013 overstiger hans fradrag. Men når jeg regner fradraget, så ser det kun ud som han har fået for de mdr han har arbejdet og ikke for HELE 2013.

Jeg ringede igen i dag og spurgte og de sagde at der godt kunne være lidt at hente, men det afhænger af hans indtægt fra udlandet i de mdr i 2013, som han ikke boede i DK.

Har andre fået samme besked? Altså at indtægten fra udlandet også medregnes?

Mvh Nina

Besvar