jeg føler mig klar til job

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mariamajken
Indlæg: 58
Tilmeldt: 04.07.2011 08:14:46

jeg føler mig klar til job

Indlæg af mariamajken » 13.10.2015 14:30:14

Hej Æug :)
Jeg har et par spørgsmål.
Jeg blev fs med min mand for 4 år siden,jeg var på kontanthjælp vi fik disp pga mit særbarn,forsørgerkrav slap vi også for samt bank garanti, jeg havede ikke arbejdet længe pga sygdom.
Mit spørgsmål er kan jeg tag et job nu uden at man så vælger at sige hov din situation har ændret sig og for at din mand kan forlænge opholdstilladelse skal du nu stille bank garanti ?
Jeg føler mig klar til at arbejde men er bange for om det kan give problemer.

Mit andet spørgsmål er om de kommende nye regler for fs vil ramme os ? jeg er nervøs fordi jeg jo kan se hvor vandvittige de er i regeringen det både med tilbage virkende kraft osv.
:?

mariamajken
Indlæg: 58
Tilmeldt: 04.07.2011 08:14:46

Re: jeg føler mig klar til job

Indlæg af mariamajken » 23.10.2015 09:41:50

?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: jeg føler mig klar til job

Indlæg af mh1 » 23.10.2015 09:54:40

Du ville også have kunnet få dispensation for garantistillelse, hvis du havde været i arbejde, da dispensationen er givet pga. dit særbarn, så tag roligt mod job, hvis du finder et.

De varslede stramninger kan formodentlig 'kun' ramme jer mht. din ægtefælles mulighed for permanent opholdstilladelse og for evt. statsborgerskab.

Der skal betydeligt mere til for at myndighederne kan få lov at ødelægge et etableret samliv, end der skal til for at de kan have lov til at forhindre at man får etableret et.
mh
Rådgiver for ÆUG

Voresliv
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26.04.2015 15:14:09

Re: jeg føler mig klar til job

Indlæg af Voresliv » 09.12.2015 15:49:51

Hvad betyder der dispentation for saerbarn?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: jeg føler mig klar til job

Indlæg af mh1 » 10.12.2015 16:11:40

Hvis den ægtefælle som bor i DK har et mindreårigt barn med en anden, OG barnet enten har mindst såkaldt 'normalsamvær' (hver anden week-end og sammehængende dage i ferier) med den ægtefælle der bor i DK, eller med sin anden forældre, så kan der dispenseres for sikkerhedsstillelse og andre krav.

Det er fordi man ikke kan forlange, at den danske ægtefælle flytter til den andens hjemland, og særbarnet så skal have sit samvær på tværs af landegrænser, måske endda rejse flere tusinde kilometer for at se sin anden forælder.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar