Forsikring

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SanneT
Indlæg: 31
Tilmeldt: 17.12.2014 17:46:21

Forsikring

Indlæg af SanneT » 03.06.2015 11:46:45

Min mands forsikring er udløbet samtidig med returbilletten og går nu rundt og egentlig ikke har en forsikring. I hans hjemland kan det åbenbart ikke lade sig gøre at få en forsikring, uden han møder op. Jeg tænker, at andre nok har været i samme situation. Hvor kan vi få en forsikring der dækker ved evt. sygdomme og ulykker, så længe han endnu ikke er familiesammenført, ja og måske efterfølgende også?

Jeg går ud fra, at han er dækket som alle andre danske, når han får et CPR nummer

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Forsikring

Indlæg af skaanebo » 03.06.2015 11:59:17

Man skal normalt kontakte forsikringsselskabet, INDEN forsikringen udløber, og så bede dem om at forlænge forsikringen.

Derfor bør man så også være påpasselig, når man vælger forsikringsselskab og vælge nogen, som man kan kontakte, og hvor forsikringen kan forlænges.

Når forsikringen først er udløbet, er løbet kørt.

oz2mia
Indlæg: 75
Tilmeldt: 17.03.2011 17:47:28

Re: Forsikring

Indlæg af oz2mia » 03.06.2015 18:51:02

Ihi tilbyder at man kan tegne en rejseforsikring selvom man er rejst hjemmefra.
Du får dog ingen dækning de første 3 dage, som er karensperiode.
Og de dækker kun rejser på op til 1 år.
Om de så vil dække i Danmark ved jeg ikke.

Men har selv brugt dem i udlandet hvor min egen husstand rejseforsikring udløb efter 30 dage, hvor jeg tegner en ny ved ihi, med den omtalte karensperiode.

Så løbet er forhåbentligt ikke kørt.
For at det ikke skal virke som reklame for ihi, så er de temmelig dyre,
men et af de eneste selskaber der tilbyder at tegne rejseforsikring efter udrejse.

Besvar