Visum til Canadisk kæreste

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TFH
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24.08.2011 11:53:37

Visum til Canadisk kæreste

Indlæg af TFH » 24.08.2011 15:54:46

Hej

Min canadiske kæreste og jeg er opgivende overfor hvilke muligheder vi har i fremtiden for at være sammen i Danmark.
Sidste år opholdte sig i landet under "working holiday visum", men jeg har et år mere i uddannelse og vil utrolig gerne beholde ham her i landet det år. Men kan vi det, uden at han skal tage ud i 90 dage ud af 180?
Jeg er 24, han er 28, ikke gift, været sammen i 4 år, boet sammen i 2-3 år, han har rigtig god økonomi bag sig, er selvstændig indenfor SEO,men ikke uddannet.

Vi har selvfølgelig selv undersøgt alt, men prøver alligevel herinde at høre om nogle kender en måde, hvorpå vi kan tilbringe i hvert fald det næste år sammen i Danmark. - uden han skal forlade landet efter 90 dage?

Han ønsker ikke at opgive sit canadiske statsborgerskab, og vi ønsker en fremtid hvor vi kan rejse rundt i verden sammen.

På forhånd tusind tak for svar
mvh Tine

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum til Canadisk kæreste

Indlæg af fundiver199 » 30.08.2011 01:33:01

Han kan jo soege om en studieopholdstilladelse, men ellers er der nok ikke andre muligheder end den traditionelle "EU-loesning", som du kan laese om under "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land". En ansoegning om familiesammenfoering efter danske regler vil ud fra det oplyste sandsynligvis blive afslaaet pga. pointkravet, der traadte i kraft 1. juli 2011. Men du kan da proeve at laese "jeg vil.... familiesammenfoeres" for at se, om I maaske alligevel har mulighed for at leve op til alle disse krav. Og ellers bliver reglerne jo aendret igen, hvis vi faar en ny regering. Det kommer dog til at tage noget tid og kan derfor naeppe naa at traede i kraft foer engang i 2012.

MartinK
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.05.2012 19:21:19

Re: Visum til Canadisk kæreste

Indlæg af MartinK » 14.05.2012 19:25:54

Hej Tine

Jeg står selv i samme situation som dig. Min kæreste bor i Canada og vi ønsker at flytte sammen i Danmark.

Lige nu synes jeg mulighederne ser lidt begrænsede ud. Jeg vil høre om I har fundet en løsning?

Mvh
Martin

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum til Canadisk kæreste

Indlæg af mh1 » 14.05.2012 19:56:10

@ Martin, hvis 'Tine' har løst sit problem, er det jo slet ikke sikkert, at hun overhovedet besøger ÆUG mere.

Du vil nok have en større chance for at få svar fra 'Tine', hvis du bruger muligheden for at skrive en personlig besked - klik på 'Brugerkontrolpanel', og skriv så Tine i modtagerfeltet. Personlige beskeder går til modtagerens egen mailbox, fx i hotmail.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum til Canadisk kæreste

Indlæg af fundiver199 » 15.05.2012 10:33:25

Det er en god ide at kigge paa datoen for et indlaeg, foer man svarer paa det, og isaer hvis man forventer svar fra en bestemt person. Tine skrev indlaegget i august 2011 og har kun skrevet det ene indlaeg i AEUG's forum. Saa mh har helt ret i, at det nok ikke er saa sandsynligt, at Tine besoeger forum regelmaessigt.

Besvar