ophold pga. barn?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
elizabethmarie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26.11.2009 14:03:34
Geografisk sted: Århus/Camaguey Cuba

ophold pga. barn?

Indlæg af elizabethmarie » 22.06.2011 19:44:31

Hej

jeg står i en rigtig ærgelig situation for tiden, og jeg håber på lidt råd med på vejen fra jer.

Efter 4 år i et ægteskab med utroskab og vold vil jeg ud. Vi har et lille barn sammen på 2 år. Og ejg vil nu høre om der er mulighed for at faderen til mit barn kan få en opholdstilladelse på baggrund af sit barn? Jeg har snakket med en pige, som det samme skete for, og det har hendes eksmand idag.. men det er to år siden nu?
Jeg har kigget inde på nyidanmarks hjemmeside, og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det? Ved I om der er mulighed for at søge sådan et visum? Min datter holder meget af sin far, og det gør ondt på mig at se hende miste ham.

Udover dette har min mand og jeg stiftet en gæld sammen, som vi begge står som gældtagere på. Hvad sker der med disse penge hvis han skal flytte ud? Hæfter jeg så for dem alene, selvom han har underskrevet gældspapirende også?

Jeg har sendt seperationspapierende idag, da jeg ikke magter mere. Og jeg ser ingen grund til at forsætte. jeg fandt ud af det første gang sidste år, og der lovede han jo art ændre alt, men det skete bare aldrig. Så jeg håber at der er nogen der kan komme med nogle gode råd til mig.

Med venlig hilsen

Elizabeth

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: ophold pga. barn?

Indlæg af mh1 » 22.06.2011 20:13:35

Din mand kan muligvis få ophold, hvis han får samværsret med sit barn. Det er der ikke ændret på, trods alle mulige stramninger.

Det lån I har hæfter i solidarisk for, dvs. kreditor kan forlange hele lånet indfriet hos dig eller hos din mand, efter forgodtbefindende. Hvis din mand forlader landet og/eller ikke overholder sin forpligtelse, risikerer du at få et krav på at indfri hele restgælden. Så er det op til dig at se om du kan få din mands andel ud af ham. Det er yderst sjældent at kreditor vil gå med til at et lån splittes op, medmindre begge debitorer er solide, dvs. fx har fast ejendom i DK som sikkerhed.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar