Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
miszk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.11.2010 12:48:09

Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Indlæg af miszk » 08.11.2010 12:56:54

Hej

Min kæreste kommer fra Tyskland, og vil meget gerne flytte til Danmark i et år.
Hvad er den letteste måde at gøre dette på?

Kan jeg betale hendes ophold her ved at give hende 5.267 kr pr månede? For det lyder nemlig som den letteste løsning, men hvis jeg gør dette skal hun så bestå sprogprøven, eller er det kun hvis man er uden for EU?

Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg gerne vide mere om hvordan jeg ånsøger om denne opholds tilladelse.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rgelse.htm

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... roever.htm

miszk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.11.2010 12:48:09

Re: Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Indlæg af miszk » 16.11.2010 12:38:30

Ikke nogen som kan hjælpe?

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Indlæg af Kim P. Nyberg » 16.11.2010 17:35:55

Danmark er medlem af EU, det samme er Tyskland. Derfor har din kæreste selvstændige rettigheder til at flytte over landegrænserne.

Hun skal kunne forsørge sig selv. Hvor pengene kommer fra, blander myndighederne sig til gengæld ikke i. Så hvordan I arrangerer det, afgør I selv.

Hun skal ikke søge om en opholdstilladelse. Hun skal senest tre måneder efter sin ankomst til Danmark tage til Statsforvaltningen og bede om et registreringsbevis. Bemærk, at når man er EU-borger, har man automatisk rettigheder. Det er ikke noget man skal søge om at få.

Indvandringsprøven gælder ikke for de, der søger efter EU-reglerne. Der er heller ikke noget der hedder bankgaranti, tilknytningskrav, 24 års-regel og andre sjove ting, når man benytter EU-reglerne. For alle disse ting er jo lavet for at begrænse indvandringen, men EU-reglerne kræver fri bevægelighed indenfor Unionen.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

miszk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.11.2010 12:48:09

Re: Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Indlæg af miszk » 17.11.2010 19:28:05

Men skal vi så kunne bevise at hun kan forsørge sig selv, ved at vise hvor meget hun har på hendes bank konto eller sådan noget?

Og vil det sige at vi bare udfylder denne pdf?
http://www.nyidanmark.dk/resources.ashx ... ningen.pdf

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Tysk kæreste til danmark? (selvforsørgelse)

Indlæg af Kim P. Nyberg » 18.11.2010 08:45:52

Ja, det kan være kopi af kontoudtog fra banken, det kan være værdipapirer, den fede i lotto, indtægt fra eventuel hushandel eller noget helt femte. Det er sådan set op til hende, hvordan hun vil bevise, at hun kan klare sig selv her de første tre måneder.

Hun kan i myndighedernes øjne klare sig selv, hvis hun har mere end hvad der svarer til starthjælp, det vil sige omkring 5.000 kroner før skat hver måned.

Ja, det er det skema hun skal udfylde.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar