Ophold til forretningspartner??

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Åh Marie a vil hjem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 03.03.2009 16:41:11

Ophold til forretningspartner??

Indlæg af Åh Marie a vil hjem » 25.10.2010 14:27:06

Hejsa, min mand - som har ophold via EUreglerne - har en forretningsforbindelse i hans hjemland Egypten, som gerne vil købe sig ind i min mands forretning her i DK. De vil lave hvad der i dag er et enkeltmandsfirma om til et holdningselskab, hvilket vil ekspandere firmaet betydeligt og her er så vores spørgsmål:
Kan forretningspartneren få opholdstilladelse i DK fordi han har delpart i en virksomhed her og hvis han kan, hvordan gør man så i praksis?

Jeg har sakset følgende fra Udlændingeforvirringens hjemmeside:
•Der skal være særlige danske erhvervsinteresser i, at virksomheden etableres i Danmark
•Der skal være tilvejebragt tilstrækkeligt økonomisk grundlag for driften af virksomheden
•Udlændingens tilstedeværelse skal være nødvendig for etableringen, og han eller hun skal deltage aktivt i virksomhedens drift. Udlændinge, der blot har økonomiske og finansielle interesser i virksomheden, fx aktionærer, vil derfor ikke kunne få tilladelse

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad der nøjagtig menes med: særlige danske erhvervsinteresser.......... Og Udlængingeforvirringen taler sort, når vi ringer og spørger til det, så det blev vi ikke klogere af :(
Åh Marie a vil hjem til dai

Besvar